dancing in the moonlight

har egentligen grymt mkt att dela med mig av. vill ju berätta om allt sen i fredags. så jag ska försöka dra ihop det hela lite lagomt kort ..

jao, fredag dårå. flätade lite kusar, kirrade loppis. red busan på hk'n. hon var kalasfin, häärligt :) det som blev fel tar jag på mig. sen spurtade jag hem och åt tacos, tbx till stallet och vidare mot kiruna. det snöade där. iaf, installerade djuren och donade åre. drog sen hem till nina där vi skulle bo. pumpade madrasser och tog en kvällsmacka. satt sen och snackade litegranna. trevlans.
lördag blev en tidig dag. var i stallet redan sju. kirrade djuren. max hade dragit paj grimskaftet och vart lös den natten. han hade käkat nåns påse och dammsugit stallgången. sen när jag borstade så hittade jag prickar på ena sidan av han. ojoj, säkert nått som han käkat tänkte vi. dom red iaf lc, lb, det gick bra och dåligt. försökte fota lite rkdare, men ridhus suger! på kvällskvisten drog vi till la guna(?) och käkade hela gänget, typ 19 pers. otrevlig personal. som inte ens gav oss bestick, så jag fick sno från ett annat bord. åt en pizza lixx.
söndag blev lika tidig som dagen innan. nu fick vi höra att max vart lös igen, han hade dratt paj det nya grimskaftet. men nu hade vi stoppat en lina bakom honom så han kom iaf inte ut ur spiltan. däremot hade en annan kuse kommit sig lös i stallgången och käkat upp max morgonhö. haha, kalabalik sa morfar prosten.  maxus prickar hade flytit ut och blitt större. så mia döpte han fyndigt till max bubble. lc, lb idag igen. samma resultat som gårdagen. jag började smått packa ihop och efter lunch/middan plockade vi ihop gruvan, lastade och drog hemåt. jag råkade somna i bilen, haha. trodde jag bara stängde ögonen, mihi. jag och emelie hade nog aldrig vart så glada att se gällivare som när vi kom hem. haha, borta bra, men hemma bäst! :)

och måndagen bjöd på bus med olle. skrittade ut. l trodde att han kunde vara på g att bli förkyld. poan var iaf pigg. provade göra en vändning, men fick på käften och vart snäll. sen innan trollskogen blev han buuusig. skruvade, pep och studsade. sötve. sen mitt i allt så gjorde han en 180 och stegra direkt. hann inte med, tappa ena stigbygeln och gled bakåt. ville inte trilla av så jag klängde mig kvar. sen när han klev ner på alla 4 fötter så satt jag bakom sadeln på hans rumpa. hahaha, fyfarao. trodde han skulle bli rädd, men han vänta snällt tills jag kommit på plats i sadeln igen, hahahahahaha. taktade på hemvägen. och så mötte vi två renar, men olle sa inte så mkt, lite knorr bara. sen träffade vi ett rådjur som skuttade framför oss. poan ville springa med den och vart värsta glad. han är ganska ball den där ovis. haha, fan vad jag garva sen när tänkte på våran händelserika tur, det hade jag velat se från en annan vinkel. haha, det lär ju sett dökul ut. han verkade allt utom förkyld iaf. kanske vårkänslor på g?
skrittade ut cavv barris till kremma. inte så mkt att skriva om, för han är ju en sån gentleman och knatar glatt på.

idag hade jag loppis, hon fick vila som vanligt. haha, den där lina är en riktigt slarver. varenda gång hon har haft hästen dagen före så hittar man alltid nått i boxen. grimskaft, halsduk, borste, vantar. kirrade olles bädd som arne och bjarne råkat gräva upp för ett tag sen. blev så less på att halva bara existerar, vilket gör det hela till ett helvete att mocka för min del. puh, vilken pärs. hoppas den håller sig bra nu. pysslade om djuren och knatade hem.

imorrn väntar en hektisk dag i skolan, måste gå på alla lektioner. jobbigt! dock inte allt för lång dag. tur det.
fick btw veta vad jag hade för poäng på matte provet. 2 av 30. fyfan. godkänt var 15. ingen hade mvg dock. men jag trodde att jag åtminstone skulle få 10 poäng. har jag sagt att jag är less på skolan och inte passar in på min linje?
nåväl, ska försöka sova så jag tar mig upp till skolan. men har vi svenska som första lektion får jag sovmorron. tokbra. fast vi ska skriva filmrecension och jag missade slutet. så äre nån som har SHREK 1?
oj, det blev ett långt inlägg. men det hade nog lätt kunnat bli ännu längre.
men nån hejd fåre väl ändå vara. gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide