Beside you I’m a loaded gun

 
Och så sprang ännu en helg iväg. Gårdagen innehöll ett trimpass i ridhuset med Lonk, som kändes lite oriden, men annars okej. Ett trimpass med Klasse som var duktig, kändes som att vi är påväg lite åt rätt håll. En tur i skogen på Jabbo med Sara och Bertil. Och avslutade med en longering av Patsy.

 
Idag var det i princip samma visa. Fast Chico kändes redan ett gäng bättre. Med Klas gick det inte riktigt enligt planen kan man säga. Och sen for jag ut i skogen på äventyr med Jabonero, Emma och Chippy. Har ju taggat att köra barris i flera dagar, så nu jäklar körde jag på det. Haha, trodde största problemet skulle vara att komma upp, men när jag stod där på pallen insåg jag att han ju är en bra bit lägre än både Patsy och Valle som jag brukar få klättra på när man kört barbacka. Jabbo var så himla liten att det bara var att slänga över benet så var man på plats ;) Åh, det var extremt mysigt där uppe! Minns knappt sist man red utan sadel. Och på en trygg farbror dessutom :)

 
 
Alltså har insett att min karma är riktigt dålig, vet inte riktigt vad jag gjort för att den ska vara så på minus, men något är det obviously. Till att börja med så ambulanshistorien. När vi samma vecka snackar om ambulansfärder och jag säger att jag aldrig vill åka där bak och några dagar senare händer det, vad är oddsen liksom. Sen lite mindre grejer, som när jag skulle rädda pälsglansen från Klasses gap och råkade ge han mitt finger istället, skulle stänga vattenflaskan med läpparna och fastnade.. Fick mockhjälp igår och skojade att om jag vetat det hade jag lämnat grisen till henne, och idag var istället alla hästarna grisiga som attan. Och igårkväll råkade jag köra punka på bilfan, så jag och Emma (som alltid råkar vara med när det händer grejer med bilen, haha) fick börja byta däck i mörkret och halvregnet. Haha, måste verkligen bättra på karman känner jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide