I'll try to hide

Går inge vidar med min recap, haha. Så kör med mina vardagliga inlägg tillsvidare och kanske jag en vacker dag pallar ordna det jag tänkte ;)
Inte för att mina vardagar varierar desto mer heller, hehe. Det är stallet, grooma och nöta sadel mestadels.
 
Måndagen innehöll ganska mycket sadelnötande. Red ut med Patsy i solen och värmen. Red sen ut Chico och busade lite med Emma och Lucky. Jag fick då garva för alla dom där tre är ju helt hollo ;) Fick sen önskemål att skritta fram i ridhuset så nya underlaget börjar blandas om lite mer. Så jag och Klasse började där, sen ut i skogen i skritt och trav och avslutade med galopp på banan. Han var ganska mums och ligger lite på plus ;)

Haha, snapchat is my only friend ;)

 
Och tillsist hade jag ridlektion och fick Ella. Har aldrig ridit henne och aldrig heller sett fram emot det desto mer då det jag sett av henne inte varit så lockande, hehe. Våran grupp drog nitlott och fick rida i stora, så det blev mest skritt, och trav efter spåret typ för underlaget är så onice ännu. Började ju fint med att hästapållen bara kastade sig när vi skrittade på lång tygel för hon blev rädd för spånet i hörnet, och sen var hon livrädd för bajsplockarmojängen som var på sargkanten. Haha, var så himla imponerad att jag satt kvar så fint. Och sen var det sprutt på djuret, och jag som trodde jag skulle få rida ihjäl mig för att få den framåt ;) Aja, lite för mycket sprutt var det så när vi travat ett tag började hon fatta galopp i hörnen av sig själv och sen bocka och hålla på massa. Var som nöjd där också att jag knappt rörde en fena, speciellt med tanke på hur länge sen det var jag red på en bockare. Haha, emellanåt var hon helt okej, men energin verkade aldrig försvinna så när jag började styra runt på en stor volt så hon inte skulle varva kamraterna och då började hon psyka ur ett par gånger och när jag parerade varje grej blev hon rätt sur. Så sen jävlar tog hon i så hon nästan sprack och gjorde nå nytt psykutfall och jag var helt lost på det. Kände bara hur jag hängde löst och sen stod jag på backen med tygeln i handen, hahaha. Anneli skrattade så hon nästan pissade på sig. Fick väldigt höga stilpoäng på den avsittningen i alla fall ;) Haha, hade fan lackat om jag landat på arslet. Det var bara att klättra upp igen och köra på. Såklart gjorde hon ett nytt sånt utfall, men åt andra hållet, haha, hon är ju inte dum inte. Tappade dock bara stigisen och brassade sen på. Och fick avsluta med att galoppera runt, runt så hon skulle bli av med lite energi också haha. Föredrar nog den här versionen hellre än den som knappt rör sig framåt, men lagom är väl kanske bekvämast, haha. Hon är ju så satans hög i rang och ska bestämma allt så fick ta en del simpla duster på marken och det gillade hon inte heller och skulle på riktigt nästan döda mig då, haha. Kan tänka mig att rida henne igen, men helst hennes normalmode för att få känna lite hur hon är normalt ;)
 
Well, 2 avramlingar på hela det här året hittills är ju ändå riktigt bra för att vara mig och med tanke på hur mycket jag ridit nu också, haha. Men har ju nästan bara snälla hästar i och för sig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide