i want to stand with you on a mountain

tänkte dra till stallet på morgonen och kirra lite innan skolan. men var så jävla trött att jag stupade. hade slagit av väckarklockan och vaknade inte förrän kanske halv 11. pallade då inte till skolan, men hade ångest kan jag lova. jag måste skärpa mig. hade även matte prov som jag ville få bortgjort.
fortsatte iaf skriva lite på engelskan. skööönt att historian är klar. knatade sen till stallet vid två.

red ut med cavv. tog en runda runt stigen. han var snäll och duktig. och massa pigg. mockade, fyllde mat och smorde av sadel och träns. sen fick man veta att det inte skulle bli nån ridlektion eftersom dom skottade taket. öhm, kul. inte. dessutom som var dom klar tills våran lektionstid, bajshelvete.  jag som var så pepp till att rida klubbis. så istället skulle vi ha teori, igen! nejtack sa jag och skippade den. första gången jag gjort det med flit. äh, dom gjorde inget vettigt och jag hade vettigare saker för mig då.
jag och em packade, smorde och badade kusar. haha, jag var så snabb att jag timmele han bada klarre rullebus helt själv. äh, han är ju liksom lite liten, haha. jag kan lova att jag fick mig ett bad jag med. sen stressade jag mamma och tillslut svarade hon och var på g från träsket. med fem minuter kvar drog vi på coop. köpte naturkarra (som nästan var slut, shises) och en festis. och en loka till mamma. snacka om prisskillnad på vatten och det andra. kanske man skulle börja dricka kolsyrat vatten för att spara pengar? ;) äh, då kan man lika gärna dricka vanligt vatten, det är godare, och gratis .. ajo, tog ut massa penkisar för att klara helgen.
imorrn ska jag bannemig ta mig till skolan, och göra prov, sen stallet, fixa loppan, hon får nog vila, fläta chippos lugg, rida på hk'n, fläta pjåzk man, hem och äta, åka till kiruna. allt mellan 12.00 - 16.00 + att bussturen från skolan ska hinnas med. lycka till säger jag bara. får prioritera. pjåzk hamnar sist på listan, sry.

är iaf pepp till kiruna. skönt att få i sig lite annan luft och komma bort en bit. det blir dock tidiga mornar, men tror det behövs för min del. kameran ska med, men får se hur mkt det blir att fota. ridhus är tråk, men kanske, kanske. man vet aldrig.

apropå inget så blev jag sugen på marsanklegg. konstigt.
nu tror jag att sängen väntar. måste kolla så att allt är nedpackat först.
gonatt och hare snice /jess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide