you paint my world

sitter på jobbet igen. alla barn sover som stockar = lite att göra.

i onsdags blev det bad i malmberget. blev nerputtad i plurret av alva. sen lekte hon och felicia med mig, haha. barn är allt bra roliga ibland. forsatte sen jobba, men fick sluta lite tidigare :) red ut med maxen, han var snäll och fin, som vanligt. efter det skulle vi ju och bada med tantorna, fick även med sofie och knäppa m. dock så började det cpregna efter att vi kommit en bit, så vi vände. gick in i ridhuset. marro ville byta kuse, så då gjorde vi det. haha, mina tyglar var så hala att jag gärna bytte bort det. gurre var fin. och lätt att rida barris på. vilken skillnad egentligen, man kommer åt hästarna så mkt bättre barris. kanske man skulle satsa på det ;) provade galoppera också, nemas problemas. lite halt bara eftersom hela hästen och jag var blöta. och jobbigt med foppisar, hah.

igår åt vi lunch på kina med jobbet, gott. skulle golfa, men det regnade så jävligt. och igår jobbade t. han är cpsnygg, haha, skämmigt, man vet aldrig vilka som kan läsa detta. men iaf. han är fett snäll, fett rolig, fett gullig, fett snygg, fett bra. haha. men det är sant. och fina ögon har han också :) lånade några barnfilmer från jobbet, kollade en. tänkte inte dra till stallet, men gjorde det i iaf. hade tänkt bada karlsson, men nån hade redan gjort det. puh, skönt :) ryckte manen på han då istället, han blev mkt finare. nu ser han ut som en ponny och inte ett vilddjur. varenda gång jag håller på med han inser jag varför jag började tycka om han från allra första början. han är så otroligt amazing. jag sa alltid att jag aldrig skulle överge han. det har jag gjort på sätt och vis, men i mitt hjärta kommer han alltid finnas och ha en stor plats, där kommer han aldrig bli övergiven och det är nog det viktigaste. i love that pownie :-*

idag slutar jag tidigt. skönt. blir inte mkt att göra på jobbet. sen blire väl hem och dona, kanske käka middag innan stallet för ovanlighetensskull. haha, käka middag över huvudtaget för ovanlighetensskull.  har mitcha och guran idag. kanske tömkör skruttan, känns fel om hon ska vila. vill ju att hon ska bli smal så sadeln passar, hah, och hon reds igår så .. gurre blir väl att ta ut. tror hon får smaka på remonten igen, den funkade fint på henne också. annars vet jag inte. måste väl börja städa mitt rum, det ser fan ut som ett bombnedslag och det pallar jag inte. och så äre väl dax att ta itu med skolarbetena. hundvakt är vi ju också i helg, ska sköta om sune. så han ska bo hos oss. mysigt :)

nånå, nu ska jag snoka vidare. so long, pusshejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide