a surprice

jag är kung på att sova. mamma kom och väckte mig kring elva som hon skulle. då gav jag henne bara tummen upp, sen somna jag om till tolv. hahaha, men gode skönt var det. pusslade några pusselbitar innan jag körde till stallet. det gick skitbra idag, men nu kan jag ju den där jäkla vägen utan och innan ;)

var lite hopphjälp till lotta. eller dom rev ju inget så det blev inte mkt att göra, haha. höjde väl en gång sen mockade jag lite i ridhuset och prommade med olle efteråt. jag hade fått mockat så jag gjorde höpåsarna och gick sen och mockade till valle och olle.

borstat gammel loppan och masserat henne. sen red  vi ut med marro och guriann. efter stigen blev det och skitamörkt var det. när vi hunnit förbi banken och mot trollskogen så skulle vi trava och efter ett tag snubblade skruttan och gick omkull. trodde att hon skulle komma upp först när hon gick ner på knä, men inte det. så hon hamnade ju på sidan och över mitt ben, men det blev inte mos. hann typ dra undan det ganska fort ändå på nått vänster. hon legade kvar ett tag, hon blev chockad. kan jag tänka mig. gå omkull sådär på gamla dar. snöade av oss och hoppade sen upp och skrittade hemåt. hon kändes pigg och inte halt. på raksträckan testade vi trava och hon var lika pigg och ohalt då. lindade iaf benen till natten, med rosa döskalle lindor ;) vet inte om det hjälpte hästen nått, men det kändes bättre i mitt hjärta åtminstone. hittade ett trampsår på bakfoten från brodden, men inte mer. ska kolla henne lite imorrn också. min första omkullridning på dessa tio år jag ridit. det var ju inte så farligt, tur att man inte är så chicken. men våran var ju inte så våldsam iaf.

och denna iphone, känner mig splittrad. ibland gillar jag den, ibland hatar jag den. sicken pärs. ska försöka att hoppa i säng tidigare idag. imorrn har jag pärlorna, dom ska ridas ut. myselimyspys :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide