the eagles cry

väl i stallet tog jag in pärlorna, lindade upp lindor och gick ut och kände på loppans ben. ingenting kunde jag hitta, phu. mockade till pärls innan jag borstade kungen. tänkte rida ut men det ryktades om att det var halt. men vi skrittade iaf ut en liten bit. tyckte inte det var så halt, men underlaget kändes lite lurigt. vände mellan hindret och vattengraven. psycho häst, taktade och studsade, han till och med piafferade. haha, jävla galning. fick han att skritta sista biten åtminstone. gick in i ridhuset och han var helt fläng när jag stängde dörrar och klädde av oss. men han var fin i skritten. och hehe, i traven kan jag ju inte rida. men det tränar vi ju på. det gick iaf bättre än sist, inte så mkt nickande. han är fin min lille kung. btw, längde mina läder ett hål, känns som att jag måste träna på det lite ;) tjorven blev lite trött efter ridturen, men det kan jag förstå, och med den pälsen han har, ojsch.


ingen, verkligen ingen skulle rida ut idag. fick inte ens sällskap att skritta en bit innan ridhuset. suck, så stackars olle fick traggla runt i gruset igen. var så jävla sugen på att rida honom, annars hade jag fast bara kunnat ta en promp med han. longerade lite först, han drog väl ett pip, men annars inte mer. skrittade ganska länge, gjorde små volter, öppnor och slutor, så han skulle få lite att tänka på. han var fin, sen travade vi lite och han var fin. men så hade ju snorungarna kalas i fiket och levde om som sär. alltså, inte fan kan dom ju ha kalas där hädanefter. kul för dom som rider och har en flummig häst. nåväl, han fick stå och lyssna på dom en stund, sen undvek vi att rida ända ner mot läktarn och då gick det bra. galopperade lite i båda varven och det gick över förväntan. där hade både jag och han bättrat oss. red också på stora volten en hel del och han sprang runt åt rätt håll hela tiden. alltså inga vändningsförsök. han blir bara finare och finare den hästen :) hoppas bara han sköter sig imorrn, annars är det illa. då får jag nog ett kok stryk.

fixat och donat. kom  hem innan sju nångång.
kollat harry potter förstås. den är magiskt bra ;) höhö, nämen, jag är en tönt, thats it!
nu ska jag göra något. trevlig natt. pssst. jag har troligtvis fjädrar i lungorna, huh. tudlz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide