happy feet

ingen skola för min del idag. bad !

red ut valleman efter stigen. den hade blitt plogad. lite hårt och halt på vissa ställen. det var fan plusgrader ute, fast det blåste en massa. poan var enormt pigg. råkade knocka mig själv i hans mankam när han gjorde sin berömda capriolegrejs. galopperade lite lugnt tills han tvärnita och slängde huvet åt höger, jag fortsatte framåt, ensam. min enda tanke var tyglarna. höll i så hårt jag bara kunde och hästen släpade mig fan tillomed en bit. men jag släppte inte ens när hans ben nästan klev på mig. jag var så arg. klättrade upp i plogvallen som inte var alldeles för stadig, men klängde mig upp i sadeln iaf. sen sprang han hyfsat snällt vidare ända hem. men ack vad stark han var på galoppsträckan .. han måste hoppa mer så han chillar. kunde dock inte vara arg på honom när vi kommit hem, för då var han extra charmig ;-*

fixade super olle till jenny och tog sen hem bollen. var tvungen att fixa mitcha mitt i allt. för bejbisen hade börjat leva om hos linda. det blev ganska sent. sen släppte vi olle och bollen i ridhuset igen. värsta kompisarna är dom. sen hämtade jag valle, ojoj. han klev in två steg, sen stannade han och blev minst 5 cm högre än vanligt. bruum, så kutade han iväg, fort gick det. omg vad snygg han var när han sprang där, shises. nåja, alla tre kom riktigt bra överens, dom ville inte ens komma hem och äta, haha. hoppas dom funkar i hagen också. har nästan smajlat bort min tandvärk nu, paha. fick lifta hem med lottas söta päron. såna hade jag också velat ha ju, tihi ..

ska sova nu, så jag orkar upp till skolan. kan ju inte missa en hel dag till.
gonatt, sovgott, dröm om mig, vakna tryggt ! eller nå, hejpa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide