hello world, this is me

klev upp kring nio idag, for till stallet vid halv 10. marro skulle lära mig hennes filmkamera så jag kunde filma henne och strump sen. haha, hon är allt utom tekniskt den kvinnan.  nåja, filmade när hon hoppade sina klasser. fotade även lite med carros kamera. blev sugdåliga bilder. ridhus sucks. bu, känner mig inne i en riktigt dålig fotoperiod ..

red sen valle i ridhuset direkt efter tävlingarna. red för lotta. hjielp vad jobbigt det var, men det gav resultat. fick kämpa på som fan i helvete. hoho, jag åker bara häst i början. wops, låter ju allt utom lovande, haha. lo ledde av snyggo medans jag kubbade och fixade super olle. har nog aldrig i hela mitt liv borstat och gjort iordning så snabbt. jenny var grymt chockad, hon trodde att jag inte kunde bli klar, mahaha.
red ollen för lotta också. läskigt, spände mig a lot i början. men efter att vi ökat traven lite så kändes det bra. han var lydig och fin. var osäker om jag skulle våga galoppera, men gjorde det och han var kalassnäll :) fick världens självförtroende efter ridningen, tjoho, det kändes så sjukt bra. ojoj, om ni bara visste ;)
lillvallen åt inte sin middag så när jag fixat klarre olle gick jag och promenixade med pärlan. vi gick i en kvart ungefär. han var så söt. det lät från stallet och då stod han och lyssna, svinfokucerad. han som annars är så himla ljudkänslig hörde inte ens barna som kom in på läktaren, först när dom klampade i trappan blev det en reaktion. han blev så rädd att när han skulle hoppa runt snubblade han och trillade nästan på näsan. hoho. det såg lite kul ut. han käkade iaf efteråt och verkade friskare.

sen kom vanja och vi red ut tantorna runt stigen. fort gick det. orkade inte hålla på finrida så det såg nog ut som hejkomåhjälpmig. loppan blev mysche svettig och fick sova med filten. kollade valle som var pigg och matglad, så han fick lite mustang och mineraler medan jag kvällsmockade. donade hos olle också och då hittade vi teddy som inte såg så jäkla fräsch ut. ringde frida som skulle komma. tog ut hans hö och prommade med han tills de dök upp. stack sen på coop med vanjus, träffade people. sen skjutsades jag hem och hamnade här.

imorrn blire att rida olle för lo igen, lehigh ska få komma ut. loppan vettefan vad jag ska göra med, kanske tömkör eller nå kul. well, well, det får morgondagen avgöra. ska hoppa i säng så småningom, tidig morgon imorrn också. hade behövt slänga mig i duschen innan. så många måsten, puh. ojoj, långt inlägg. haha.
goodbye for now / jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide