load as hell

image40

efter många om och men kom jag mig upp ur sängen imorse, men min skjuts var inte lika pigg så jag fick gå. kände mig lite sen, men kusarna var ju iaf ute till 9.

sandra & åzkar drog med mig och lopp runt stigen i ljuset. skrittade i princip ända till galoppsträckan, dära travade och galopperade vi lite. en galoppör och en fälttävlansponny, bra kombination (jaa, jag syftade på mitcha när jag skrev galoppör, hihi). trevligt vare iaf :)
var lite seg sen ett tag. min hjärna funkade inte helt ok så jag ringde efter förstärkning. hårdmackor och saft. ja, herregud, saft. hur kunde jag komma på det, huhu. nämen jag var konsitgt nog sugen på iskall saft ..
träffade bossen som var uppe på bena och sprang, eller tjaa hon sprang inte, men hon visade tecken på liv. vi konverserade en liten stund, men sa inte så mkt  vettigt. fixade super olle. skulle rida ut han med en vän, men vi fann ingen vän. bohu. men bossen sa att vi kunde testa gå själva. när jag satt upp kände jag hur alla kromonosomer sprutade runt i hjärnan. jupp, så hade febern nått ända upp dit, sucky.
well, jag och super olle red i alla gångarter, runt hela stigen, helt ensamma. inge bock eller bus. det enda han gjorde var på sträckan där han blev skraj för en snöklimp och hoppade över plogkanten ut i skogen. haha, normalt. lagomt förvånade var vi nog båda två, men då vare bara att plumsa ut igen då. hoho, snön var så hög att den nådde mig till foten, pommes.
hann inte rida valle för klockan hade blitt så mkt. men det kändes ändå bra att låta han vila. första vilodagen på en vecka, så han förtjänade den ;) borstade av han iaf, kvällsmockade och seglade hem.

ska lägga in lite bilder på bdb och later hoppa i säng. goddamnit vad jag har ont i skallen fortfarande. och febern verkar inte vilja ge med sig. så frågan är om jag på seriöst orkar med skolan imorrn. hade planerat på att gå, men mår jag så här stannar jag nog hemma och vilar. har iaf valleman så hoppas allt är fit for fight på em. ska till en början ha varannan häst, varannan dag tills bossen kan rida igen, snice.

nåväl, krya på mig och sov gott
adios

Kommentarer
Postat av: marro

kan inte vara lätt att heta jessica köhler och vara världens segaste mockare, borstare och ja allt när man har tre hästar.. :P hahaha

2008-01-21 @ 16:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide