sweet home gällivare

 .. kanske inte riktigt. här är det kallt och regnigt. bläh.

satt och funderade om man kanske skulle summera ihop lite av usa-resan. även om ni kanske inte orkar bry er, haha, men man kan ju alltid friska upp sitt eget minne vettja. amen får väl ta och skriva ner lite av det jag minns ;)

okeyrå, flög ju först till zürich, bara snabbsnabb mellanlandning. sen vidare mot miami. det senare tog 9 timmar. suck, tror ni man hade träsmak efter det. kunde förstås inte sova ett smack, men fördrev tiden med att kolla en film, charlie and the chocolate factory. med johnny depp, han är snygg och kalasbra. spelade lite tetris och räknade ner timmarna. sen äntligen fick vi andas amerikansk luft. det var vaaarmt där. åkte till hotellet som vi kallade ghetto först, men efter ett tag insåg vi att det var ganska trivsamt. det var mer lägenheter på det stället, så folk bodde där permanent också. det första vi gjorde var att gå ner till poolen och bada. fetingskönt. badade varenda dag då vi bodde där. badade i princip varenda dag under hela usavistelsen, men aldrig i havet, jag vågade inte :/ simmade mina längder och bara flöt omkring. en dag började det regna och blixtra, men inte gick jag upp för det. haha, eller jo, efter ett tag då jag vart rädd att blixten skulle slå ner i vattnet. en vacker dag började det åska som fan. det mullrade så att husen nästan skakade. vi blev förstås apimpade och stod på balkongen, lutade mot räcket och bevakade det hela. och räknade mellan mullret och blixten. kazamaboom, plöstligt small det så in i bomben. då hade blixten slagit ner i vårt hus. hihi, och vi fick en stöt eftersom räcket blev strömmigt. fettcoolt ;) ja, mycket mer kul hände väl inte just där. eller tjao, vi for runt i miami beach och gick på affärer och käkade på restaurang och sånt. våran första måltid ute var på nått hofsihofs, och där kan jag lova att portionerna var skitastora. allt i amerika är fettstort. eller mkt iaf. man hör bara massa om size zero, men mer av befolkningen rullar ju för fan fram. kan lova på min mammas grav att dom flesta var typ dubbelt så mkt större än mig, utan överdrift! drog till ft lauderdale och shoppa. observera att tillomed jag shoppade. haha, för pappa betalade ;p äh, två tirrar och en hoodie. massa för att vara mig.
efter ungefär en vecka bilade vi ner till orlando. fint hotell med pool förstås. jag badade massa där med :) bada är min nya hobby, typ. firade min födelsedag där. den började åt helvete. hade väl ångest för att måsta bli gammal. haha. drog sen till universal studios, första parken. den med mer 3d hofs och sånt. det var helfränt. dom har gjort det sjukans bra. går knappt att förklara, det måste upplevas. åker ni till orlando, så dra en sväng förbi dit. fick min tårta dagen efter, samma dag som vi gick på andra universal parken. med lite mer åk. började med hulken. en bergodalbana med en loop. den var hur kul som helst och loopen rockade oss ur skorna ;) därefter blev det en barnkarusell som åkte runt, runt, runt. inte sådär sakta hopplahoppla, utan fortfort. höll på snurra skallen av mig, haha. sen blev det typ spiderman. och jag åkte tillomed doomnått. den går högt upp, faller ner, far upp, sen ner, och upp. ja, ni fattar. sån finns typ på grönan också. men jag har inte vågat åka den i tron om att maginnehållet ska hoppa ur. men fritt fall och tilt åker jag mer än gärna ;) haha, iaf, doom var inte alls läskig, mest kul :p ja, det fanns väl inte allt för många åkgrejs. men vi hade ingen karta och missade nåra. men en vattengrej hittade vi. haha, fan vad kul. vi trodde att man bara skulle bli blöt av att åka ner för den där, men efter vägen flög de ju vatten lite här och var. fettskojigt. och inte så lite blöt man var sen. hhoho, sen hade vi lite underhållning av nån dum snubbe som typ fastade med sina tjocka ben. och tänk då att jag fick gott om plats, hihihi. sista dagen i orlando åkte vi till seaworld. jossi stannade i bilen, dom andra gick på nån vattenpark medans jag och pappa gick till djuren. djurvän som man är, hah. det fanns allt från sköldpaddor till hästar. kul vare. hahaha, jag är ju fan som en liten unge. kollade en show med shamu och dom andra späckhuggarna, kul. jag hade lätt kunnat bli såndär som håller på med dom. för 18 år sen var mamma och pappa där och kollade också på shamu, coolt :p
åkte på kvällen tbx till miami beach, leta hotell och hamnade på värsta fula hotellet. jag vägrade stanna där. så dagen efter for jag och pappa och letade ett nytt. jag fann ett fint. så dagen efter det flyttade vi dit istället. hahaha, typ samma dag som vi flyttade dit började det checka in massa gamlingar. vi skrattade lite åt det och tänkte inte mer på det. hoho, sen upptäkte vi att det bara var gubbgamlingar och dom var lite väl närgågna mot varann. så dagen efter när vi stekte vid poolen insåg vi att det var ett gäng med bögar. och gäng, då menar jag inte typ 20 pers eller nå, utan dom var säkerligen upp emot 100. dom smörjde in varandra, stod i poolen som en och annan flock och hånglade, tafsade och höll på. jag har egentligen inget emot bögar och sånt, men efter ett par dar omringade av gamla, uråldrade gubbar med ölmagar, rynkor och fula badbrallor, då blir man en aning äcklad. pheh. glassade ordentligt i kanske två dagar och efter den första vart jag så brun att jossi höll på trilla baklänges (för att vara mig dårå;)). sen tyckte hon att jag var så söt med lite färg, och hon sa det hela tiden, började nästan fundera om bögarna smittat henne ;) dom sistaste dagarna var sjukt varma och soliga. det var kring 37 i skuggan minst. och typ 30 på kvällarna. varenda dag blev det massa bad i poolen och en mcflurry med oreos. det var ett måste, haha. bröt också mot ett av mina löften, jag smakade kex. mäsch, det var ju bara ett på skojlöfte så det gjorde inte nått. det kände jag liksom, hehu. ehm, vad mer. jo, hittade macdonalds också. har hatat det förut, men efter överdrivet intag med hamburgare så insåg jag att det finns en helgod, smumma :) är inte ens less på hampa än.
nåväl, kommer inte på nått mer för stunden som man kan skriva. för jag vet hur lässugna alla är. hahahaha. tja, hum, efter en hel del hemlängtan så kom dagen då vi skulle hem. depp, då ville jag inte hem längre.
självaste usa var helnice och kalasbra. hade mer än gärna dragit dit en runda till, men inte med det sällskapet. som jag sagt tidigare, det var som ett koncentrationsläger. skojar inte. alla är så omogna, alla bråkar med varann. shitman, man blev typ psyksikt nedbruten av allt bråk och gnäll. men min pappa är ändå en pärla som försökte, även om han är lika omogen och bråkig som alla andra. han är så lik fammo, samma med jossi. hon blev skitarg när jag sa det och tänkte kasta teet på mig, maha. har hunnit bli beroende av disney channel. som fan. har nötit det. hittat jbros. dom är så sjukans gulliga att man måste gilla dom.
flygresan hem gick ganska snabbt, men var en pinne i röven. en surgubbfan framför mig som trodde att han skulle kunna lika raklång med stolen, sär. han typ bankade paj mina knän och när jag råkade toucha stolen så blev han damp. sen satt v bakom mig och sparkade i min stol. inte fan lyssnade hon heller när jag bad henne sluta. ett tecken på hur många hjärnceller som fattas. kunde inte sova, mellanlandningen i zürich varade i fem hela timmar och sen hem. i sthlm var det kaaaaaaallt. fettråkigt. handlade inget av det jag skulle i usa.

så idag for jag på stan och köpte en egen laptop. tjoffs, så var kontot tomt. eller har fem hela kronor där nu. hahah. men det vare värt. hoppas jag. har installerat lite och så, men internettjoffset måste vi dra hem från gubbarna.  åkte hem med flyget till ett regnigt och ännu kallare gällivare. träffade min vän maria. nice. insåg att hon nog är den bästa vän jag har, även om vi är så olikt lika varann man bara kan bli, haha, men ändå. och sen när jag läste hennes blogg blev jag kalasglad. det är fan alltid uppskattat, man hör inte sånt allt för ofta, kanske det som gör det så bra. äh, nu svammlar jag. men jag fattar iaf vad jag menar. hahahahaha.
imorrn ska jag till stallet, firra boxarna, andas häst och klappa på cpsockan hade jag tänk. kanske checkar in småstallet och ägnar en tanke åt saxi. och åt dom andra också förstås ..

923734892 poäng till den som orkar läsa igenom hela inlägget.  så här mkt jibberisch har jag nog aldrig skrivit tidigare. men så kan det gå om man håller mig borta från bloggandet länge och sen släpper hem en som har myror i fingrarna. hahah, så ärre. men nu iaf ska jag snoka vidare och sen kanske sova. jag hade nog mer jetlag än vad jag trodde. håll tummarna på solsken imorrn, det ser fint ut nu, knasigt med ljusa nätter. mahahaha, fan vad jag är boooring! :p haha, hejdå punkt slut!

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag orkade & det var skit kul för jag är så jävla avis :D hehe &inte ringde du mig när du var i sthlm, jaja det är ju snällt :P heh

Men kom ihåg att ringa nästa gång ;P för då måste vi ses :D

2008-07-03 @ 12:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide