i believe i can fly

haha, jag måste ju berätta om gårdagens hoppträning. det var banhoppning på schemat, haha, och hur ofta hoppar jag bana. en gång vartannat år. nämen, fan inte ofta. vi började med att trava över bommar, calle var duktig. sen galoppbom. då vart det mer arbete. bara det tog ungefär en timme. sen hoppade vi ett litet räcke från båda hållen. oj, vad jag är dålig, hihi. efter det skulle banan hoppas. shises, det var typ 30 språng. hade iaf tänk rida 1, 2, 3, 4, 5ab. det gick väl sådär. vi klarade 1, 2, 3 men sen kom draken, jag backade och hästen stanna. så jag liksom hoppade över själv. haha, flög som skjuten ur en kanon. lillpoan stod snällt kvar på andra sidan hindret och kollade fundersamt på mig. kände snabbt efter om jag slagit mig, nje, inte det, men jag fick inte luft. tog ett tag innan jag tappat luften. hoho. komiskt. ajo, fick ju som vänta på att luften skulle komma tillbax sen var bara upp igen. hoppade om 1,2,3. efteråt så fick dom sänka draken och så hoppade vi den åt andra hållet två gånger, vilket gick bra, sen bytte vi håll. haha, då var jag säker på att han skulle stanna så jag stannde och hästen hoppade. har ju allt på film så man ser då hur jag typ sitter av i luften, hahhahaha. stackars calle stannade bredvid mig och såg värsta konfunderad ut, hihi. då satt allt i min hjärna och då vare bara att tare igen, och då jävlar gav jag mig fan på att komma över och det gjorde vi, tjohooo. sen när alla andra var klara så tog vi lite galoppbom igen. har kollat filmen massa gånger, och imorse har jag sett den två gånger redan. fast roligast är avfallningarna, jag spolar tbx hela tiden, haha. iaf, det sista som sägs är bra. puh, det var en liten lättnad. men även om jag var sjuuukt dålig så vare ganska kul. men nu vill jag hoppa mer och oftare. sen tyckte vi att valle skulle komma hem så jag får hoppa han och få mitt självförtroende tbx. det tycker jag lätt. valle är bäst! men, det lär dröja år och dar innan han ens kommer hem och ännu längre tills han är bra nog att hoppas, om han nu kommer bli så bra. men fan, jag kan vänta hur länge som helst, bara han blir bra. hela träningen tog i princip 2 h. jävlarbananer, men det var nog för att vissa var så dåliga, haha, jag tar åt mig, mihi.
   och ja, sen us möte. och efter det red jag ut olle med m & m. det gick fan inte bra. olle var stark och knäpp och han liksom försvann ibland. puh, vilken pärs. han klev på sig, eller så vare märta som klev på han för han fick småsår på fossen.
  kvällen spenderades hos sandra med massa pers. vi var typ 9 st. kikade på smällen åre. ganska mys. fast jag frös hela jävla tiden så det var inge kul och sen skulle jag gå hem i -20 grader. mysfaktor noll!

men nu har klockan tickat iväg alldeles för fort.
magen knorrar efter frulle och sen väntar olle och calle på mig i stallet.
dom ska ut. synd att det inte är sol, men det är iaf varmt :)
haha, min vänstra rumpa ömmar och så även nedre delen av ryggen,
och mina armar har träningsvärk. men ja är int bitter!
     tjinghejs i lingonskogen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide