paint the world

hejhoppla.
igår var en trevlig dag. klubbschabraken kom, finfina! red en gul ponny dressyr. tjao, han var lite spänd emellanåt, men annars lugn. i slutet var han kalasfin, tog stöd i båda tyglarna och sprang avslappnat, snice.
på kvällskvisten drog jag till marro. kikade film med henne, fanny, bosse och emelie. hyrde en skräckis. dom andra tyckte den var läskig och bra, men jag höll inte riktigt med. kunde smått förutse lite. dessutom var jag mest rädd för fönstrerna och ifall nån skulle få för sig att kolla in. min största mardröm sen vi flyttade från huset .. kom hem först kring 2 så det blev hopp i säng direkt för min del.

idag börjde jag med att rida olle. fick vänta tills dom hoppat klarre i stora. sen var vi helt ensamma. oj vad det märktes att lotta börjat rida honom igen. han utvecklas sakta, men säkert. sen kom simon och frågade om dom kunde ta fram bommar. sure. då blev olle okoncentrerad och spänd. eh, sen hade dom plockat fram nästan hela jävla hinderparken. blev arrrrg, tappade humöret och tålamodet. fick gå till lilla. och där funkade ingenting. då vart jag arg på olle. sen red ett barn mitt i vägen för mig, då vart jag arg. sen blev gramanen jobbig, då blev jag arg. och jo förresten nämnde jag att jag var arg? men egentligen så var det inte simon, olle, barnet, gramanen eller nån annans fel. bara mitt eget helt enkelt. well, hästen hade iaf bestämt sig för att bråka, vi kunde inte ens trava  på en jävla volt i vänster varv. kuuuul. började fan böla, nu har jag förstört det lo har arbetat med. yay, bra jobbat jessica! när hästen fixat ett varv utan damp så gav jag upp. ajo, fick liksom skuldkänslor sen, menmen.
sen stod den gule på tur. hoppades att jag laddat upp nytt tålamod. det hade jag. började om från noll. insåg att jag och gulan hamnat i en grop. vi kommer dit, men inte längre. vet inte hur jag ska göra. behöver proffshjälp för att komma vidare. han liksom biter tag i vänster tygeln och tar inge stöd på höger. men en positiv sak är ju att han håller sig lugn mest hela tiden, tillomed när jag är lite extra jävlig. enda gången han blir spänd är i vissa avbrott från glp. får se vad morgondagen bjuder på med honom. kanske dressyr igen. för rida ut kommer nog bli katastrof, så kanske man inte chansar ..
blev kvar sent i stallet, men brittis var också kvar som tur var.

imorrn väntar långtur om vädret håller sig fint.
mysigt, länge sen man red iväg bortanför klubben.

ajo, nu kirrar jag med bilder. har skickat över massa till jossis dator, och raderat från min och nu lägger jag upp nya, tjohej. äntligen får jag det gjort. vet bara liksom inte vilka bilder som jag redan lagt in och satt på skiva. haha, äh.

bjussar på en random bild på mig och gullan från igår.
första bästa jag hann lägga in imorse. eh, ja, jag råkade prata.
/jessica

Kommentarer
Postat av: Anna

Kolla in min nya blogg! Vem som helst får skriva där!

2008-03-22 @ 23:11:20
URL: http://annaahlvin.blogg.se/dinaord
Postat av: Jossan

fin totto :)

2008-03-22 @ 23:11:24
URL: http://josefineosterqvist.blogg.se
Postat av: lisa

kika gärna in på min blogg! :)
Godnatt!

2008-03-22 @ 23:12:02
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: emma

var med och tävla om detta på min blogg:)om du vill :)
har andra tävlingar också!
men behöver få ltie fart på denna
LIP & BODY SALVE - MANDARIN 4,5ml cerat
Mandarinolja är stärkande och mjukgörande på huden, antiseptisk, antiviral, cellförnyande.
Innehåller även citrus reticulata (eterisk mandarinolja), #limonene, #geraniol, #citral

Tävlingsregler:
Skriv om tävlingen ,länka till min blogg och även http://www.neaofsweden.se/
Och ni skriver sen att ni är med.
Det är ett måste att tipsa om tävlingen i bloggen ,annars är ni inte med

Tävlingen avslutas den 28 Mars

2008-03-22 @ 23:12:25
URL: http://enlitentax.blogg.se
Postat av: Dennis

Fin blogg du har...

2008-03-22 @ 23:15:36
URL: http://www.dennism.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide