baby's got a temper

huga vad jag är trött. ska hoppa i kojan alldeles strax.

det blev ganska sent till stallet tack vare marro, suck. red iaf gulen först av allt. det var inge sol ute så då var vi i ridhuset. först gick det pannkaka. men sen satte jag upp ett mål, först skulle han vara lugn i en gångart innan vi övergick till en annan. höll oss på mittvolten. han blev ruskigt fin. tog bättre stöd på båda tyglarna, och gick fram bra. vi hann med en stegring, ingen hög, men iaf. han ville inte riktigt stå still sa han, haha. han blev lite svettig, men det var så pass varmt ute att han fick gå ut i hagen igen.
mockade snabbt åt ovis. red sen han. började på banan, men där var david och harva, så skrittade ett varv runt stallet först. red runt lite på banan skritt, trav och hästen var cp. ville inte trilla av så det var bara att bege sig till ridhuset. carre ringde och störde. var så arg att jag bara skrek åt henne. sen funkade inte ridningen och jag började fundera på varför jag ska envisas med att dressa med olle när jag ändå inte kan det. suck. allt bara släppte, blev så arg på mig själv. började liksom böla, crazy. men kunde inte ge upp så skrittarbetade iaf. travade lite smått och näre funkade så gav jag upp. hann däremellan ta glp i båda varven, men det gick åt skogen det med. så tjao, allt gick bokstavligt talat åt helvete! men har bara mig själv att skylla. det var inte olles fel.
kirrade han, mockade åt gulen. när jag sen skulle ta in han från hagen + en kärra så drog han en ragg på tu man hand. haha, släppte han tre sekunder, men man får ju inte vara dum sa han. det var dock inte så många kusar ute som han kunde hälsa på och vips så for grimskaftet runt benet och poan kom ingen vart. hehu, han såg lite purken ut. morsan kom, var inte klar så hon fick hjälpa att fylla säckarna. hoho, det blev lite trassel, men annars var hon duktig. det blev lite stress i slutet, men det var iaf jag som skulle larma. lindade benen på max, pussade olle gonatt och drog sen hem. suck och stön.
hann träffa linda som hade insläpp. sa igår att jag skulle ha tanten på söndag, men idag tog det emot i hjärnan. jag orkar fan inte. har bara en häst utöver hon, men skola upp över öronen. även om jag kanske inte får nått gjort så måste jag försöka. sa att jag inte kan ha tanten, helst. det var ok, men lite ledsen blev hon allt. fick sen skuldkänslor och sa att jag visst kunde ta henne, men linda skulle kirra allt och så fick jag rida om jag hann. shysst. inte ofta jag säger nej åre, men inte så konstigt ..

ska försöka ta mig till stallet lagomt tidigt imorrn. hoppas på bra väder. gulen ska jag prova rida ut med och olle måste jag nästan rida inne igen bara för att det inte funkade idag. meeeeen, går det inte imorrn, då ska jag aldrig mer rida dressyr med han. punkt!


nä, usch, nu saknar jag min säng.
gonatt gott folk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide