it's raining

wosch, idag var jag uppe redan vid sju. dock så var det tråkväder så jag gick och la mig under täcket en stund till. cyklade sen till stallet och släppte ut olle. då duggade det. hann mocka boxen och kliva ut i hagen så vräkte det ner. men jag hade ju redan börjat mocka i hagen och då vare bara att fortsätta. fast tillslut blev det bara lervälling överallt att jag gav upp. hann dock skotta bort snö, hjälpa sommarn på traven serru.

kirrade nilla. skulle ta en sväng ut i skogen. klädde på mig regnutstyrseln och hela tjolabatjofset. men just då slutade det regna, haha. hon hade köttbulletjockt ben så  vi chillade. hon var såklart lagomt cepe, med ångest. red inte så långt. men sen ville hon inte vända. suck. travade hemåt, för då gick det, sen taktade vi. sadeln suger måste jag ju som säga. hon skjuter den åt sidan och den måste ju vara helsned på nå vänster. hah, fick snurra lädrerna två varv och ha på sista. haha, humor förstås. det var som att sitta på en tunna, mina ben var just på det tjockaste så det blev kalasmysko. tjockebenet blev som tur var smalare efter ritten. anyways, hon är allt bra söt ibland nissepinglan.

olle var rädd för mig när jag pälsglansade han och en lång stund efter det. trodde att allt skulle sluta katastrofalt. sen var den roliga trion samtidigt i ridhuset, alltså pedro, kakan och olle. eh, pedro hade vilat typ en vecka och brukar vara störd efter en dags vila. var beredd på galenheter och eventuellt en avflygning. men när pedro dampade just förbi olle så stod han bara där och kollade. wosch, jag blev impad. puss på han. det kom mer och mer djur till ridhuset och det blev lite smått kaos, men olle var grym hela tiden. fyfabian, så fin har han nog aldrig vart när jag dressat själv. tänkte ta gramanen för en gångsskull, men hittade den inte. hade butet sadeln eftersom den är bättre + att jag älskar stigbyglarna. hoppades att det skulle gå bra. och tjao, hästen led då inte av den då. sicken skillnad det blev för mig att bara byta sadel åre. ajo, gårdagen och idag kommer jag verkligen att leva länge på. nu är han verkligen, verkligen värdig sitt namn. super olle!

nu är jag less på regnet. vill ha sol igen.
pheh, egentligen borde jag plugga men hade behövt en laptop och motivation till att börja med. ska fundera på nått nytt program och kanske byta snarast. men, det tar jag itu med senare.
nu lättar jag. tjinghejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide