bad habit

efter min date med naturarna tog jag bussen till gällivare. missade såklart att trycka på stoppknappen så den för förbi min station. trodde den stannade automatiskt vid tågstationen, haha. nåmen, det blev en liten promenix då. det var en hel del väntan på mediacentret, sen blev det lite arbete. fick en rast på en timme ungefär. rantade på stan, tog ut pengar. gick till statoil och handlade en korv, kontantkort och en julklapp till mamma. nice. tre var jag tbx på grand, men hann inte stanna länge, skulle med bussen så jag inte missade mötet. men så visste jag inte vars från tågis den gick så började promma mot nästa station och såklart for bussen förbi mig. bajs. fick gå hem och höll på frysa sönder liksom.

bestämde mig för att ta cykeln till stallet. men när låset nästan isat fast, sadeln är täckt av snö och is, det går trögt att rulla ut den på vägen, och när fötterna glider från pedalerna. tja, då borde man inse att cykelperioden är över. men nä, till stallet cyklade jag, halt som fan var det och väntade mig en eller två kraschar.
kollade lite när lotta red kungen. herrejävlar. seriöst, jag är mållös. den kvinnan är så jävla bra. shises. och tillsammans med valle blir det oslagbart. dom passar som handen i handsken. blir lika jävla impad varenda gång. tog in kungen efteråt. sen blev det möte. luciashowen närmar sig. vi har egentligen klart det mesta, men det känns som att vi missat så jävla mycket. nåväl, det visar sig väl i slutändan. huhu.
efter mötet borstade jag spearow, täckade dubbla täcken, haha. sen red jag ut han med emelie, fia, elin och bompen. hela stigen, barris på en spinkig häst med manke som heter duga. haha, det känns kan jag lova. vi skulle bara skritta och trava, men jag och kråkan galopperade lite också, knashäst. kul ridtur var det, men vad kan man vänta sig när jag och emelie är på det humöret. haha, stackars elin kände nog sig jävligt lost. studsig var den där kråkan iaf, utan tvekan, såg ut som en flygande köttbulle uppe på dens rygg, hehu. dessutom så sägs det att den troligast aldrig blivit travad och galopperad barris innan. hjielp. stackars liten, sicken chock. aja, han fick inte ont i ryggen och verkade ganska nöjd ändå ;)
pussade lite på pärlorna och trodde påsarna var glömda. men inte, påsarna kom gående i stallgången precis. fick sen lifta hem, som tur var. annars hade jag dött av kyla! brrrr .. tio minusgrader är way to much.

just när han kom! jag tycker personligen att han är mkt snyggare nu liksom ..

börjar inte förrän halv tre imorrn. nice. fattade inte om vi skulle befinna oss där redan två och sen kika i en ob-buss. nåmen, blir dissad per sms, så det är en svår nöt. slutar sex, vilket suger. missar ridningen, bajs. skulle ha ridit med i lo's grupp idag, men klart man är efterklok, pheh. sover kanske till elva imorrn dårå, drar en repa i stallet och sen vidare mot grand. har jag tur träffar jag ålle och kan kolla om jag får rida i hennes sena grupp eller om jag kan rida nästa onsdag istället .. äh, det löser sig säkerligen.

fryser ihjäl mig här hemma, gasch. idag börjar dirty sexy money igen. bra, bra. ska förflytta mig till sängen och mysa med min kudde framför tvn. och hoppas på värme! godnatt och sov gott people.

Kommentarer
Postat av: Sussie

hahaha det där är ju min häst ju!:P Fy vad han såg ut!:S

2010-03-23 @ 22:00:48
URL: http://susannakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide