improve me

min dag började inte så tidigt som jag hade tänkt, klev typ upp kring elva. brummade med cykeln till stallet. borstade både valle och olle, och tog fram alla ridgrejer. sen kom soffan, och då fixade vi klart kusarna för en ridtur. jag red kungen. först skrittade vi ett helt varv runt stigen, det blev lite kallt, det började till och med trilla lite snöflingor. sen tog vi ett varv till. i trav och galopp, skrittade bara i nedförsbackar i princip. benen var helt stela och borta efter första varvet i skritt, så det kändes helt underligt när man började trava. valle var jättefin som vanligt. red lite högre tempo på galoppsträckan, då blev busen lite stark igen. skrittade av dom genom småstallen och båda var duktiga. så idag var vi alla fyra värsta bra. haha, äntligen funkar allt på våra ridturer. vi träffade inte ens älgen, huhu.


fixade q-ling. borstade och försökte få bort pissfläckarna. började frisera honom också. red fram en stund. vi gjorde lite ruter ess, flyttade med ytter bogarna och lite sånt i alla gångarter, skänkelvikningar, förvändgalopp and so on. q-lan var jätteduktig och lydig, det kändes som att han gick fint. jag själv hade ganska bra koll på armarna, händerna. men skänklarna bara nångång då och då. spänner också axlarna och det blir fult. haha, det fulaste jag gör är ju att jag lutar huvudet åt höger, främst i högervarv dårå. haha, men jag kom ju åtminstone på mig själv efter ett bra tag ;) det känns som att boel fokuserar mer på hur hästen ska gå och inte lika mycket på ryttaren och sitsen. men jag hoppas väl att hon hade sagt till om det hade sett jättekonstigt ut liksom. nej, men jag är jättenöjd över ridpasset. tog hand om Q sen efteråt ganska ordentligt, spolade benen och lite sånt. han är lite charmig. haha, säger jag om dom flesta. men man upptäcker ju inte det förrän man hänger med den en stund. huh, anledningen till att jag typ oftast skriver vad jag var bra på när jag red och så är för att många säger att jag alltid är så negativ. ifall ni börjat fundera på vad jag är för jävla pucko. så därför försöker jag motbevisa dom med att skriva lite positivt, för jag är inte så extrem som vissa andra ;) 


fick åka hem med jessica och marina, det var så tråkigt väder ute. vi drog förbi coop och sen lämnade dom av mig hemma. tror jag ska ta och kolla 2 fast and 2 furious nu som jag laddat ner för ett tag sen. har inge bättre för mig ikväll. ha det gött, tjenis

Kommentarer
Postat av: Fjällis

Snygg-Q ;) läser att det har gått bra på träningen för Boel. Han är ju våran lille vite springare :)

Jag ska hjälpa Jenny med Olliver över påsken så då hinner jag pussa lite på Q också, prio nr 1. Ta hand om han så länge.. Kram/Sara

2009-04-09 @ 08:02:29
Postat av: Jk

ja, Q är en liten pärla alltså :>

2009-04-10 @ 00:13:35
URL: http://jjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide