by your side

for till stallet kring tolv. då hade soffan redan mockat och borstat båda hästarna. så jag behövde bara sadla och fixa det. lyx! soff ville rida valle, så jag tog olle. vi for åt höger, glpsträckan först. dom svammlade bara just i slutet vid kurvan. valle skrämde upp stackars lillebror som inte ens fattade vad som var läskigt ;) men annars gick det bra. första gången, haha. varenda av dom andra gångerna har det slutat ganska dåligt på ett eller annat sätt, huhu.
tjao, sen var det bara för mig att fylla påsarna och så var hästarna klara för dagen. jävlarbananer, då var klockan kring två.
men så skulle jag ju fota carro när hon hoppade, så jag väntade. och väntade .. vid tre satte jag ut pärlorna i hagen så dom fick käka em ute. det var kring 15 plusgrader i solen, och det var varmt kan jag lova. döskönt!


sen gick jag och fotade jh när hon red. djuren var ändå så lugna och snälla ute. experimenterade lite och försökte få bra bilder. men jag firrar det bara inte i ridhus. det tar sig, men långt ifrån bra. fast vad säger man, practise makes perfect. hahaha, sen när jag skulle backa för att få bra avstånd höll jag på trilla baklänges över en bom på marken. haha, så fult. och kakan höll på skita ner sig, hon blev jätterädd. och sen när dom var klar skulle jag fota en uppställd bild, och backade .. in i väggen .. haha, fyfan vad jag garvade ;)
tog sen in kusarna. och väntade på carro. hon började inte hoppa förrän kring sex. långsam! svårt att få bra bilder. fick nån bra med skärpan, men när jag såg på datan var den jättebrusig, som alla andra bilder, suck. svårt också att fånga rätt ögonblick när det är lägre höjder. well, så kan det gå.


har nu fått inneboende hos oss. gamla mojje. jossi har övertalat faster att få ta hand om honom. vet dock inte hur länge. det är sjukt hur gammal han har blivit alltså. han har funnits nästan så länge jag kan minnas. han borde vara kring elva bast nu. han är så söt när han springer in i mitt rum, jag klappar han en stund, och när jag slutar sätter han sin haka på sängkanten och slänger upp ena tassen och ser jättesöt ut. hur kan man bara låta bli att klappa han mera då? nu ligger han här i mitt rum på golvet och snarkar. han vill helt enkelt inte vara med jossi i hennes rum ;)


jag och fina olle igår i ridhuset. fanny som fotat :>

ska ladda upp lite av dagens bilder trorja. imorrn vette tusan vad jag ska hitta på med kusarna. vore kul att dressa lite, men om det är fint väder så tror jag hästarna hellre vill ut i skogen och busa lite. det är dom värda :) och även denna påsk blir gul. hihi, kommer ihåg att jag för ett år sen skrev nått i stil med att min påsk blir gul och kul, typ. oj, shit vad tiden går. nåväl, sjukt skönt med påsklov. inte för att jag varit i skolan på två veckor, men iaf. en ledig vecka utan ångest. eller med mindre ångest kanske man skriver. well, well. nu ska jag filosofera vidare. tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide