i get to print her

hej, hej, hemskt mycket hej

stallet dårå. hunnit borsta valle och fylla höet innan lektionen. hjälpte anne att borsta lector. fick rida strumpan, så jag borstade honom också. väldigt länge sen sist jag red honom. då var han så vild att det inte gick att rida speciellt länge. + att han pajade tränset efteråt, vad som hände då överlåter jag till fantasin ;) jamen, iaf så var han jättefin när jag hjälpte till med igångsättningen nångång, dock bara skritt och trav. innan det kommer jag bara ihåg att han var ett hemskt monster, haha. men vi tog små steg framåt idag på ridningen. i början kände vi bara efter och så, men tillslut hittade jag lite knappar. gjorde skänkelvikningar på kvartslinjen, sen båge över och en halv volt, galopp på långsidan. i slutet gick det jäkla bra. med tanke på att det var väldigt, väldigt, väldigt länge sen jag red dressyr på honom. han är iaf inget monster längre, nu är han en fin kuse som kräver lite arbete. så jag tror faktiskt att han är min nya favorit! ska få försöka rida honom ganska ofta, typ varje dressyr :)



sen borstade jag av valle och så for vi ut på en skrittur till kremma idag igen. han var pigg och glad. på stallplanen andra gången sprätte han lite, men annars var han ganska lugn. jag tror han trivs bra med att gå två pass per dag. ett i bara skritt då förstås. både han och lillebror har så mycket energi så det räcker och blir över. tog hand om honom efteråt och matade sen båda kusarna. cyklade sen hemåt. det luktade nästan sådär gott som det gör när det första regnet landar på asfalten.


ska försöka sova snart, det är skola imorrn. dock bara typ en lektion, slutar tidigt. imorrn blir det att rida teddy, fota och spana in hanna och kaffe ;)
och bara så ni vet, jag skojade bara om sockan. han är inte min nya favorit och jag har inga planer på att rida honom hela tiden, så ni strumpfreak kan vara lugna ;) men står kvar vid att det är en fin kuse. god natt

Kommentarer
Postat av: marro

Hihi, uundra vem du syftar på? ;) Men jag vill se dig rida honom någon gång! Tror han går jävligt fint med dig alltså! Och så länge vi inte rider i samma grupp så är det lugnt för mig ;P

2009-04-24 @ 12:33:55
URL: http://marrro.blogg.se/
Postat av: Bea

han är ju världens finaste, så det hade ju inte vart så underligt om han var din nya favorit ;) hihi.

2009-04-24 @ 18:44:21
URL: http://linneacatharina.blogg.se/
Postat av: Hanna

hah jojo spana in du:P;) men de e nog inte mkt å se:P en knäpp häst och en studsande säckpotatis :)

2009-04-24 @ 21:21:59
Postat av: Jk

haha, nä, men han har verkligen blivit förändrad sockan. innan skadan ville jag helst undvika honom för att han var ett monster, haha. men nu är det verkligen skillnad.



men hanna då. haha, fast håller med om knäpp häst iaf ;>

2009-04-24 @ 22:57:44
URL: http://jjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide