around the bubble

hej, hej, hemskt mycket hej
som vanligt sen bloggning. men jag drar väl en resume av dagen som vanligt.
slog väl av allt efter ett igår natt. men jag kunde inte somna förrän efter fyra. det var inte kul, jag försökte verkligen somna, men inget funkade. vaknade sen vid nio av att jag fick ett sms från somriga stockholm. nej, jag vart inte alls avis. kunde inte riktigt somna om, typ halvsov ett par timmar. jag var så jävla trött, men kunde ändå inte falla ner djupt i sömnen. det sög. jaja, skjut en same. for till stallet halv ett kanske. donade åt gur, fyllde allas mat och så. mockade till valurt också. fattade inte riktigt att jag skulle skritta han idag också, så jag var inte så snabb. när jag skulle ge busen lite hagvistelse till em legade han och sov. och han ville gärna ligga ner och äta sa han. bekväm kille alltså. men tillslut klev han upp och fick gå ut i solen.


tänkte inte utmana ödet när gur skulle in, så jag satte hingstkedja på henne. sen trallade vi på och vips så går hästen åt andra jävla hållet och då vart det tack och hej. hästjävel. så hon sprang runt och letade mat och sen sprang den puckade jävla hästen in i en tom hage. hur trög får man bli? sen vägrade hon låta mig fånga henne därinne. det var nära att jag personligen tog henne till karlgrens. haha. fanny fixade borstningen av guret, medans jag började klippa prillos man. men det gick inge bra, det är så mycket och han är så löjlig och vill inte stå still, töntponny. jag hade helst kapat av en massa på bredden, men fanny vägrar ;)
tänkte ju piska gur lite extra vid ridningen. spöa skiten ur skrället, riktigt plåga henne. höhö, men jag petade bara till henne nån gång på rumpan när det behövdes och sen slängde vi spöet åt skogen, haha. hade graman och långsporrar. kände mig riktigt evil. skrittade ordentligt, travade mycket på volt. hon var faktiskt redigt fin. i början var hon stark och odräglig, men det släppte ganska snabbt. skönt. sen kände jag mig lite stressad, så vi drog igenom båda galopperna mest på volt. och eftersom hon var så pass fin så hade jag inga skuldkänslor över att jag inte ens red en timme och inte plågade henne minst en timme extra, hihi. skruttguran.
borstade kungen, och sen begav vi oss på skrittur mot kremma. han var riktigt på tårna på stallplan, men ju längre vi kom desto lugnare blev han. gosch vad jag gillar den där hästen. hem kom vi iaf, och fick skynda mig klart med allt.

cyklade hemåt och drog förbi coop för mammas skull. tänkte då passa på att köpa dipp och morrisar. tjalala, när jag kommer ut från coop insåg jag att jag glömde fucking morötterna. gr8. inte fan vågade jag gå in igen som nått jäkla pucko. haha, får väl spara det till en annan kväll.


aaah, imorrn är det tävling. har inte förberett något. kanske knoppar kusen på morgonen, för lite prydlig måste han ju få vara. sen kanske jag hittar ett schabrak som är lite finare. imorrn satsar jag på att rida så att jag själv blir nöjd. tävlar endast mot mig själv :) gud vad kul det hade vart att prova en lb, men vågar inte än på länge. jag är nog inte redo för det, haha. hade fan glömt vägarna tror jag. nåja, upp klockan sex, dags att sova. bara jag inte råkar sova för djupt och missa klockan. borde egentligen vaka, men då är man död. peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide