celebrate good times

hej, hej, hemskt mycket hej
idag har jag snoozat bort min väckarklocka, haha. jag är inte förvånad. tog en promenix till stallet. ganska skönt väder faktiskt. inte sol eller så, men lite varmare iaf. började med att vara ganska snabb. tror jag ;) mockade till en kuse, fyllde påsarna, slängde ut valle i hagen och drog en borste över stålis. hängde sen med sara och fjällis en bit efter stigen. mysigt. skrittade lite längre än trollskogen, sen vände vi. det märktes inte att olle gått ett pass på morgonen, han försökte då skrittävla med bollen och var riktigt hurtig. firrade av honom, tog in valle och slängde ut olle. drog av valle och for sedan med honom till kremma, det var länge sen sist vi var ditåt. han var också värsta hurtig även om han också gått ett pass innan. på hemvägen taktade han och härjade, huhu. puss på mina pärlor :)


efter att jag tatt in stålis och gjort klart dom så tog jag in gulan. borstade honom en stund, och gick i ridhuset. skrittade ganska mycket, han blev ganska fin då. men jag har fortfarande problem med högern. han tar inte stöd på högertygeln alls, men en hel del på vänster. så gott folk, vad ska man göra för att få han att ta stöd på båda tyglarna lika mycket? i slutet gick det lite bättre iaf. galoppen var riktigt fin, mycket finare än vad jag mindes. vi får kämpa vidare imorrn, men tyckte inte det var så himla farligt ändå. det var ju så jäkla länge sen jag red honom. lite äckligt, hittade inge stöd för skänkeln när han är så liten. jag är ju som van att ha skänkeln just i mitten av en rund mage ;) var ganska länge i ridhuset, men jag och fanny började ju snacka en massa. haha, och låter man mig börja så får man räkna med att käften går i ett, det är svårt att få mig att knipa igen. haha, tror jag har umgåtts för mycket med marro, när man är med henne så får man inte en syl i vädret. så därför tar jag väl igen mig när jag kan, mahaha. stackars fanny fick nog skavsår i öronen. men en sak är säker, vi har ganska mycket saker vi tycker samma om, det är inte illa. nåväl, fick skynda mig efteråt. men hann ändå fylla sju säckar innan vi sprang och bytte om. tog cykeln hem, och det var bara vägar! yeah.


hoppade i duschen, kokade nudlar och hamnade mitt i en baksmet. det var inte ens min plan. nåväl, nu ska jag försöka kolla en film. igår vart det bedtime stories, ganska bra. idag vankas det skräckis, prom night tror jag den heter. läskigt, jag kommer nog skita ner mig här ensam hemma i mörkret ;) aja, tjingtjongtjines

Kommentarer
Postat av: fanny

Haha, knappast jag får skavsår , pratar ju lika mycket själv :) Alltid kul att snacka med dig ^^

2009-04-11 @ 00:38:20
URL: http://faannyyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide