it sure is

kände mig lite stressad när jag skulle gå till stallet idag. kände mig så sen. men vips, vid hedmans stannade en ganska snygg bmw och jag hoppade in utan att tveka. haha, ungefär. det satt verkligen fint. då tog det mig en minut att komma till stallet istället för tio, hihi.


mockade till kusarna. valle var himla lättmockad, men lillebror hade grisat så mycket han bara kunnat tror jag. tänkte sen borsta klart båda innan jag aktiverade någon av dom. men valle tog en siesta, så jag borstade olle och tog ut honom först. vi skulle bara longera lite. hade inga inspänningar, så jag tog båda tömmarna. vi promenerade fram en stund och han bara släppa ut han på linan och så tappade emelie max. hon höll också på longera. max blev vild och galen och sprang som en tok, runt, runt. ett ganska bra tag. och olle den filuren rörde inte en fena. han stod helt stilla och spanade bara när busponnyn rännde runt. gissa om jag var mäkta imponerad. fast efter att vi tjorvat med hur vi skulle göra inspänningar och låtit han börja trava lite och sånt så började han dampa och hålla på. drog rejs och svammla. tillslut så satt tömmarna som vanliga tyglar och han fick gå på en lite mindre volt tills han skötte sig. då fick jag bättre koll på tömmarna och han blev jättefin, i alla gångarter. fast linorna snärtade i varann i galoppen och då vart det fart på kusen, aj, aj. huhu, lite klurigt när man aldrig tömkör och sånt. eller det händer väldigt sällan. nåväl, tur att han blev fin i slutet. så hoppas han sköter sig nästa gång lotta ska tömköra honom. annars får jag ju skämmas.

jessica hade borstat valle till mig, skitschysst. men jag ryktade honom en stund och så innan vi gick till ridhuset. hade ett hål längre på mina läder. men fortfarande ett hål kortare än lottas. och jag fattar inte, jag tycker dom lädrena är alldeles just på längden, hade inte kunnat ha längre. och jag menar, hon är kortare än mig. haha, i suck. valle var jättefin i traven, och jag red riktigt ordentligt om jag får säga det själv. bad sen marro kolla hur det såg ut med skänklarna och allt. tycker att dom flaxar till kina. vet att jag lutar fram lite, men jag vågar ju typ inte sitta ordentligt på kungen. hon sa då att mina skänklar stod stilla, så man får väl lita på henne dårå. red runt lite i båda varven, men han var ju så himla fin att det inte kändes någon idé att nöta på traven. tog lite galopp, men nä, det ville sig inte. han är ju lydig som bara den, men det där med att gå fint på tygeln, det fixar jag inte. inte själv iaf. jaja, men valle är bäst, så är det.
efteråt smörjde jag klubbens dressyrsadel och fettade in den. ehe, jh smörjde tränset eftersom hon tyckte jag var så himla sölig. fyllde bara påsarna efter det, pussade på djuren och cyklade hem med sällis av j.

nu ska jag sleepa, g'night


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide