golddigger

hej, hej, hemskt mycket hej
mamma väckte mig lagomt tidigt. mötet började tio. hon lockade upp mig med att jag skulle få köra till malmberget. och det har hon inte vågat låta mig göra tidigare, så jag tog chansen. nämen, jag körde ärligt talat riktigt bra. lite för fort ibland och råkade glömma att kolla skyltar, men helt okey annars ;) mötet tog ganska länge, det var inte med rektorn som jag trodde. men med kuratorn. hrhm, jag har alltid tänk att det är riktigt misslyckade människor som söker sig till kuratorn, men hon var ok (och i guess man kan klassa mig till den skaran av misslyckade människor nowadays). det var ett evigt snackande, men vi kom överens om att jag åtminsone skulle försöka fixa det här året. och det första jag gjorde när jag gick ut från skolan (med huvudvärk, värt att påpekas), var att jag sa till mamma att jag kanske skulle ta en veckas ledighet i början på maj, hahahahaha. men nu lutar det mot att det blir så, lärarna får säga vad dom vill, kan ta med arbeten.


det är en bra bit att färdas. men säkert värt det ;>

stallet sen då. började i min nya extra grupp. det vankades markarbete och jag fick tiamo. tre studs, ett glpsprång till oxer. framridningen gick inte alls bra. det kändes som att han motarbetade mig eller nått. men tillslut gick det väl någorlunda. trav över bommar gick iaf fint. hoppningen var väl inte heller dålig, men inte heller bra måste jag nog säga. hade som ingen känsla, inget flyt idag. men timpen var ju duktig förstås. anneli var med och red carisma och även dom tog ett par skutt. i dressyrsadel och med kandar, men det gick också. carisma vart så lycklig, hihi, hon var så himla söt ;)
efteråt blev det massa pussande med pussgurkan.

och sen ringde det dolt nummer, som ringt två gånger tidigare under ridningen. det var .. håll i er, polisen. i uppsala. hon sa att det handlade om nått grejs på internet. jag dog nästan, trodde mitt liv var över. haha, nä, men fick ta mig en riktig funderare och försöka komma på nått riktigt allvarligt som jag gjort. nåväl, hon ville ringa morsan först och höra att det var ok att dom pratade med mig eftersom jag är under arton. men hon fick iaf inte tag på henne. så vi snackade ganska länge, för när hon berättade vad det handlade om hängde jag med i svängarna. phu, det var inte jag som vart olydig denna gång ;) det var om typ hot och det. någon hade anmält snubben, och dom hade beslagtagit hans data och hittat min mejladress. så tjao, dom skulle väl försöka få han i finkan eller något antar jag. började fundera om det var en bluff kanske, men det verkar vara seriöst.


gammal bild från när vi fyra gjorde en uteritt together


blev huxflux att rida ollebolle. fick order om att hänga med sara. så den stackarn som redan var tränsad och klar fick vänta medans blixten gjorde klart kusen. och hon hade inget att säga till om det plötsliga sällskapet, hahaha. vi gick på banan, där var det inte så bra underlag. skrittade runt ett tag och olle var ganska fjollig och hoppig. så vi for efter kremma. då var han kung, hur cool som helst. travade på kanten och det var som om han inte gjort annat i sitt liv. lite hängig i handen, men på hemvägen var han jättefin. hoj, den där olle, man funderar ibland vad som rör sig i hans hjärna alltså. det hade vart gode spännande att få veta det. väl hemma så kom vi in i boxen och sen mitt i allt börjar hästjävel klia sig mot jävla boxdörren och såklart fastnar han i handtaget när jag skulle ha bort han därifrån. så tjopp, nosgrimman gick av. skithäst. jag är asrädd för den där jävla knoppen, och såklart så ska kusen fastna bara för det. fick typ en hjärtattack. nåväl, tur att det inte var i sidostycket eller så han fastnade i. hade inte vart så gött för munnen ifall han försökt rycka sig loss. fixade klart med djuren och fick sen lift hem med finmercan.
på återskrivande, ciao

Kommentarer
Postat av: julia zedig

wh00t`??? en pedofil förfaaan :O:S vad sa dom mera ;O? vi får höras i stallet på fredag, !

2009-04-16 @ 12:59:20
URL: http://juliazedig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide