they laugh and cry

hej, hej, hemskt mycket hej
dagen fortsatte inte som den bästa heller. fick ludde på lektion. kändes lite jobbigt först, men när jag satte igång att borsta kände jag peppen. tyckte han såg lite biff ut vid näsan, men tänkte inte mer på det och borstade och gjorde iordning han klart. sen när jag tränsar så ser jag att biffigheten inte var i syne. han såg ut som en jävla hamster på ena sidan munnen. skitsvullen. så jag bad anneli kolla och yeah, det skulle inte se ut så. det hade vart lite svullet igår, men idag var det bombastic. han hade inte ont när man klämde och kände, kan ha vart ett insektsbett. han har säkert fått en geting eller nått i munnen. vågade i alla fall inte chansa och rida ifall han hade fått ont när man drar.


så ungarna fick snabbt hjälpa att ta av han grejerna och så fick jag göra iordning gamle strumpan. fort gick det, och han var inte snygg i kalufsen. tog bara och borstade där han skulla ha grejer. och ja, själva ridningen gick inte alls speciellt bra. jag och mina jävla läder. hatar mina fuckade ben. jag drar ju bara upp dom och får ändra om lädrena hela tiden. och det tar sån tid när man måste snurra två varv, pheh. sen skulle vi träna lite ryggning. sockan fattade noll. så det blev lite utbildning ;) kände mig så hård när jag fick säga åt han när han inte lyssna på skänkeln. kanske därför jag föredrar känsliga hästar. tycker jag är nog hård annars och sen när man måste vara hårdare, ojoj. men så är det, och sockan är ju lite trög i skallen, hihi. och som jag sa till a, jag har gett upp sockan för länge sen. jag kan verkligen inte rida honom, hur mycket jag än önskar att jag kunde det. jag gillar han som häst och så, han är så himla fräsig, men i ridningen passar vi inte ihop. men carola sa att det kanske kunde vara så att jag tänker alldeles för mycket. för gör man rätt, så gör han rätt i princip. fast han är ju en tjurskalle ;) fast sen kan jag inte tro att det ska gå bra heller om jag inte gör mitt yttersta och anstränger mig. så jag får skylla mig själv. men en vacker dag när jag känner mig redo kanske jag tar mig an strumpis igen. för ibland gillar jag utmaningar, och jag vet att jag kan, bara jag lägger manken till :) nya tag imorrn på nästa lektion, då ska jag vara bra.


började sen mocka till valle. men fyfan alltså. så jag bad mamma komma och rädda mig ;) hann dock mocka klart. stör mig som fan på cpmattan som åker upp hela tiden och massa spån under den. jävla matta, den kan dö. får ta och fixa olles box och spåna till v imorrn eller så. huh, man blir värsta slö när man är så mycket stalledig. nu ska jag tjolavippa, tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide