hard core

hej, hej, hemskt mycket hej
oj, har jag seriöst inte bloggat på över en vecka?
dåligt gjort av mig. men skyller på att jag varit så trött och satsat på lite sömn.

fredag: började min coccovecka. vi red ut. hon testade som bara den, men jag är pretty envis fick hon lära sig. gjorde lite småbus som studsa och just lämna backen med frambenen, tvärnita i galopp för att det var en joggare längre bort på stigen, galoppera in i skogen för att hon tönta sig. tjao, hon är ganska lustig ;)


sen fick jag ju äntligen träffa mina pärlor. valle stoppade hela sin näsa i mitt ansikte och snusade. han verkade ganska nöjd över att träffa mig, medans olle bara suckade, hahaha. och valle var brun, han hade solat sig ordentligt i sommar. hade båda kusarna. red ut ollebusen själv. han knäppade sig som vanligt i början. det gick sakta framåt, sen backade vi ett par meter och sen när jag vände han så traskade han på. red i skogen på småstigarna. kunde låta han lunka på lång tygel, han var superduktig :) valle red jag först galoppsträckan med och sen småstigarna. han var pigg som bara den. wosch, helt underbart att få sitta på deras ryggar igen, puss på det.

lördag: blev det lite dressyrridning med cow. gick lite sisådär. mittemellan. hann fixa allt åt mina pärlor. jobbade 12-22, vart omplacerad till granbacka halva dagen. helt lost. tur att det var lugna gatan där också.

söndag: var till stallet på morgonen och släppte bara ut djuren. samt fixade åt cocco. for på jobbet 9 och jobbade till 21.30. under rasten drog jag och red ponnyskrutten. jh skrek lite på mig och fotade. skrikande behövdes. fyfan vilka fula grejer jag gör, ajabaja som fan. skämmas får man allt göra. kändes ganska fin när jag gjorde rätt.


måndag: dålig start på dagen. grinade, var allmänt ledsen, irriterad och besviken. jävla kärring. red lektion för lotta vid sex. gick massa bättre än gårdagen. heppan skötte sig pretty good. härligt att rida för lotta igen, det är nice.

tisdag: jobbade 7-16. ponnydjuret fick skritta och trava ut. hon var pigg och stark som en oxe.

onsdag: red lektion för lotta igen. ska fortsätta rida för henne på onsdagar, yeah. fick jesse. kändes inte manande till en början. men med facit i hand var det inte alls så hemskt. han var faktiskt inte alls sådär tung och jobbig som jag trodde han skulle vara. ibland vart han lite stark och så, men igenomsnitt helt ok. red typ hela lektionen utan stigbyglar och tränade på sitsen och inverkan. jävlar vad jag ska ha jobbat, för hej träningsvärk ;)


hoppeliskuttade sen med cola. eller markarbetade. framridningen gick åt helvete. vi var oense och det blev lite bråk. jag hade noll tålamod och ponnyn jävlades. så det blev en del jävligt dåliga moments. men tillslut funkade det lite bättre. jävligt taggad poa när hon fick se hinder och bommar. stark som bara den och ville hoppa alla hinder som stod framme, hihi. tog något skutt också på småhinder. skitlattjo tyckte cocco. hon var jättebussig och gjorde så gott hon kunde med mig som pilot. ibland blev det lite knasigt, men så kan det gå. den ponnyn kan i alla fall hoppa, och hon älskar verkligen det. hon är så himla fräsig.


sen när jh körde hemåt ledde vägen oss till dundrettoppen. så vi var där säkert en timme och fotade och gick runt. supermysigt var det där. hade inte vart där uppe sen förra sommarn med jobbet på solkatten kom jag på. lagt in på bdb as usual. slänger in lite mer här later också trorja. ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide