give it away

hej, hej, hemskt mycket hej
tänka sig att det är julafton imorrn. har noll julkänsla. och julen är lika överskattad i år, precis som varje år. en liten skillnad blir det åtminstone. åker till jukkasjärvi med papi och firar där hos faster och småkussarna. far dit efter lunch imorrn och sover över och far hem på morgonen dagen efter. så vi lämnar stackars mamma ensam, men hon sa att hon inte hade något emot det. hon har ju trots allt spenderat dom senaste jularna hemma med mig och josefin.


blev att kliva upp tidigt idag. usch och fy, nu är jag nattuggla igen. nåväl, tog in och borstade valle, gjorde iordning honom och ledde fram han till lotta som satt på häst nummer ett och red för boel. ledde av olle och tog in honom. gjorde iordning maddis. fick igår hastigt och lustigt rida boelkurs med henne. jobbigt var det, men det var roligt och hon var duktig. och idag fick jag rida det andra passet också. hästen var mer medgörlig i början redan. det gick väldigt bra idag, hon var superfin :) så jag är väldigt nöjd och glad. tagit hand om damen sen. spånade ordentligt och borstade av den torkade svetten, det gillade hon. drösat omkring lite och slösat massa tid också.


for och handlade dom sista julklapparna. träffade en gammal vän också, ska bli så roligt när vi kan uppdatera våra galna ridturer snart igen ;) var tvugna att köpa julisar till småkussarna. jävligt svårt när man inte har koll på vad dom gillar och typ inte hur gamla dom är ens, hehe. men sprolla, det blir nog bra i alla fall. inhandlade snabbt en till klapp till pappa. funderar om jag ska efterbeställa en grej som jag vet att mamma ville ha. hm, jag hatar julen.


en annan sak som blir annorlunda med denna jul är att jag inte ska och rida mitcha. har ridit henne varje jul i typ 3 år, lite konstigt. men far väl till stallet och har antingen madde och/eller rider en pärla med lo. får la se.
nu har jag lovat att ha uppesittarkväll med familjen, spela bingolotto och skit. börjar man bli jävligt gammal nu kanske, haha. well, på återskrivande, ciao

Kommentarer
Postat av: Emelie

HAHA jepp nå blire en hel del såna äventyr snart : P Men nå blire på den snälle ponnyn iaf! Psyket måste få landa med alla sina spöken innan :) hah

2009-12-25 @ 02:50:39
Postat av: Emmelie

yeh, mina tomtisar minsann :).

2009-12-28 @ 18:33:05
URL: http://emyleee.blogg.se/dog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide