flying high

hej, hej, hemskt mycket hej
igår fick jag ha den vite igen :) jh och jag hade inplanerat lite markarbete. några hade hoppat innan och sen skulle det hoppas efteråt, så vi fick nöja oss med det som var framme. dock plockade vi av bommarna från studsen och hade bara ett räcke där. lite bommar på volt och två sockerbitshinder på ena långsidan. ponnyn var värsta fin när vi red fram, gick över bommarna som en peng. 


 
galopperade över sockerbitarna och efter nån runda funkade det också super! tog några skutt över räcket, jag sög balle, men dom sista hoppen blev kalas. jävligt duktig ponny, snäll som bara den med mig. jag var i kategorin nybörjare, haha, i suck, men dödligt kul var det :) fixade och tog hand om honom efteråt. satte ut han i hagen medans jag mockade. bara sisådär -30 grader, men med extra kläder och mat klarade han en halvtimme i hagen trots allt ;)



skulle sen göra iordning valleboy till lotta som skulle hoppa. fick värma honom. så skulle hon komma med olle sen. snabb som man är hann jag inte så långt, gick till ridhuset en femma innan dom. skrittade och travade fram valle. lite läskigt med pessoa på vallsi, men det gick bra i alla fall. finaste black beauty, vilken pärla. lotta hoppade olle lite. samma sockerbitar och femstuds. han har blivit så fin lillebror. sen bytte vi kuse.



hon red och hoppade lite med valle. jag red runt på olle. sen fick jag hoppa. ah, jag som varit så kass hela dagen. nåja, jag styrde upp på sockerbitarna och vi fixade det, men allt ifrån galant, hihi. tog om några gånger, kolla när valle hoppa. sen bytte vi varv och fick sex perfekta glpsprång och två fina hopp över hindret, plättlätt ;) tog andra varvet igen, gick bättre och sen femstudsen. bromsade honom lite in första gången, lät han gå på framåt andra gången. då gick det lite för fort, men duktiga olle fixade det i alla fall :) det var hur kul som helst! så länge sen sist jag hoppade någon av dom. gah, lucky me :) vilken dag, tummen upp.

 


Kommentarer
Postat av: carro :)

kategori ELIT! :O så kul o höra att de har gått bra , känns tryggt att fara iväg när du hade han :):)

2010-01-01 @ 01:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide