a start of something new

hej, hej, hemskt mycket hej
sitter och funderar på om jag ska ta en promenad till stallet på en stund. sist jag kollade var det kring -13 grader. vilket hopp från igår alltså. ska bara hjälpa lite med pärlorna idag, så det går nog snabbt.

hör hur folk redan börjat smälla smällare. tänk när man var liten och så lättroad av små smällare i olika former och utseenden som gnistrade till en sekund för att senare dö. haha, eller när man var liten .. ärligt talat, om någon satt en smällare i min hand idag skulle jag nog vara lika lättroad som då ;) nyår är ju nästan roligare än julafton. det är så mäktigt när hela himmlen fylls med sprakande raketer på tolvslaget. stackars alla rädda djur förstås. återstår att se om doggelito pallar det.

hoppas bara att denna nyårsafton blir lite annorlunda. när mina päron bodde ihop så brukade vi alltid vara ett gäng som samlades, åt mat och kollade och sköt raketer. men efter det har det varit ganska lugnt. dom senaste åren har jag typ suttit ensam hemma och rullat tummarna. nästan. minns bara hur tråkigt jag haft. josefin var alltid ute och partade och mamma var hos någon bekant och söp bort lite hjärnceller. där satt jag sen och väntade på att någon skulle komma hem till tolv i alla fall. en och annan gång har man ju till och med sovit bort hela nyår.
nämen, jag har inga planer idag, helt planlös är jag. men jag får väl lägga mig i en snöhög vid tolvslaget, kolla raketer och dricka cider. haha, deja vu. känns som att det sagts tidigare .. kanske inte ens håller mig vaken till det. har trots allt vaknat typ fyra inatt och inte kunnat somna om. fast då hade jag ändå fått 8 timmars sömn.

nåja, ska bli spännande att se hur det slutar, har mina aningar ;) håller en tumme att mitt skallebank går över väldigt snart. nu berättade jag för mycket och min dator är störd. men skitsamma, nu postar jag inlägget även om det inte funkar att lägga in bilder. pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide