stamp your feets

hejhopp,
började morgonen med en ashärlig dusch.
for sen till stallet, mockade åt valle och olle. borstade kungen och sen begav vi oss ut i skogen. varmt och soligt till en början. det var jättemysigt runt stigen, valle var hur fin som helst. lite busig i galoppen, men bara små bakut sparkar. lät han sträcka på benen lite på glpsträckan, då vart han glad :) sen kom älgen. visste på ett ungefär vart den var så jag var beredd. valle blev asrädd, kastade sig om och skenade. fick nästan inte stopp på honom. fick dra allt vad jag kunde, inte en vacker syn. men han stannade tillslut, helt uppjagad stackarn. fick hoppa av och promenera tillbax till älgen. det var lite besvärligt att ta sig förbi, valle blir så jobbig att leda när han stressar upp sig. nåja, älgen var väl kanske 3 meter från stigen. den glodde på oss hela tiden, och den var ganska söt faktiskt :) plumsade oss förbi till småstallet och sen till banan där vi skrittade av oss en liten stund. men nu är iaf hälge polisanmäld av minst två stycken hörde jag, så inom en snar framtid borde dom komma och föra bort den. hoppas dom inte dödar den bara.
mockade till mitcha, fyllde påsarna åt alla tre hästar. borstade loppis och for ut runt stigen med sofia och teddy. på glpsträckan hann jag inte ens korta tyglarna innan hästarna drog järnet. men gamle mitcha fick nöja sig med att bli bromsad och galoppera i mitt tempo. sofia var långt i fjärran då. lät henne sen rejsa en liten bit. sista biten där vi travade kände hon nog lukten av älgen. den hade flyttade sig några meter och legade nu och chilla. dock så märkte knappt loppis den, hon var inte så brydd.
tog hand om allt det sista och hann göra knoppar på prisma. känns som att jag var riktigt snabb idag. kom till stallet kring halv 12, då har jag hunnit mocka till 3, fyllt 12 påsar till de tre hästarna, borstat 2, ridit 2, flätat/knoppat en, hjälpt till med olle en snabbis och jag for hem typ halv sju. inte illa pinkat.


har handlat tortillachips och gjort guacamole, mums. ska sätta mig i tvrummet med mamma och spana melodifestivalen. tänkte lägga in några bilder fotade med kompaktisen, men såklart är kabeln i kameraväskan i stallet, typiskt. tror att det lutar mot att tävla imorrn. om jag tar mig upp så efteranmäler jag mig nog till lc med timpis. det har ju vart så kul att rida på senaste så då borde man väl passa på. då kanske jag firrar en ritt jag är nöjd med :) nu ska jag tjappa, tjing

Kommentarer
Postat av: Bea

Dom har redan jagat iväg den en gång tror jag, typ förra veckan var polisen iaf på småstallsområdet och gjorde ngt. :P

2009-02-23 @ 20:51:54
URL: http://linneacatharina.blogg.se/
Postat av: Jk

den trivs väl som firren i vattnet. massa mat och sällskap. dom borde söva den och transportera den till någon farm, eller ut till tjotti ;>

2009-02-23 @ 20:58:51
URL: http://jjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide