flying shoes

somnade riktigt tidigt igår. eller det kändes tidigt. kollade bones, men tror jag slocknade mitt i allt. nåja, fick sms kring tolv. minns att jag var så arg och förvirrad eftersom jag sovit så gott.

klev upp efter elva. drog till stallet och tog in hästarna till tio i tolv. hade båda idag, för deras matte skulle ta en extra dags semester. soffan kom och hjälpte. hon är verkligen blixten. så hon mockade till en och sen medans hon skipprade iväg en sväng tänkte jag vara snabb och mocka till valle. höhö, snabb, jotjena. men ganska iaf ;)
hon fick välja häst. hon tog valle, så det blev det olle till mig. vi red ut, började med galoppsträckan. duktiga hästar. olle var lite bus och svingade skallen och pep till och med en gång, hahaha. sen kom vi till skidspåret och just när vi gick där kom ett gäng skidisar i full kareta. olle kastade sig runt och hamnade i djupsnön och samtidigt som han kastade sig därifrån flög en skojävel. han brukar ju inte vara så jätterädd för skidisar, så han tog väl bara chansen och busade lite. nåja, jag hade verkligen inte kommit upp om jag klivit ner, så stackars sofia fick göra det. men hon är ju lite smidigare och hade den lite shysstare kusen. skon hamnade i fickan och så red vi vidare. valle hade hunnit bli tossig och försökt språnga av soffan. olle var inte halt och han halkade inte nått heller. fick trava ganska mycket så valle skulle tänka på annat. olle tyckte det gick så fort så han ville hellre galoppera efter. han lugnar ju alltid ner sig så snabbt, men valle brukar ju hålla sig hysterisk. dock lugnade han ner sig lite så vi kom ända hem utan mer bravader.
haha, det händer verkligen alltid något galet när jag och sofia är ute och rider med varann. eller iaf när jag har olle och hon valle. haha. nästa gång får vi byta häst och se om vi klarar oss då.
fick ringa vanja och be henne slå på skon. dock så kunde hon först komma kring tre. och jag ringde liksom vid två och var klar då. pheh, nåja, bara att vänta. och sen när hon väl kom så fanns inte en mojäng så då blev det inge skopåslagning iaf. suck. äh, han klarar sig i hagen utan en dojja och så får han på den imorrn istället. får väl se om han vilar då eller om jag kanske rider honom senare. var ju lite sugen att revanscha sen i torsdags. well, blir att släppa ut dom åtta imorrn. hoja, ser inte fram emot det. haha, jag vill vara morgonmänniska.

har laddat upp med iskallt vatten och lite gott tills ikväll. morsan blev bjuden på middag, så då rök min goda middag idag, hehe. orkar fan inte laga nånting till mig själv sen. ska kolla lite mera bones. och kanske lite gg. tror jag har laddat ner lite avsnitt nu. om inte annat är det ju två filmer med sandra bullock later. har sett dom, men vafan. äh, nu ska jag tjappa. tjingtjongtjines

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide