and then you die

dag 2 i skolan. jaa, vad kan man säga. så långt kom jag inte ens. hahaha, vilket skämt. satte klockan så fint på 06.45 och mobilen strax senare. när mobilen ringer snoozar jag, tappar den i golvet och somnar om. sen vaknar jag låångt efter utsatt tid. hade glömt att dra fram knappen så klockan verkligen ringer, fail.

brassade på ända till ett. då kände jag stressen och fick slänga på mig kläderna och ta ett äpple i handen. knatade så fort mina ben kunde gå. fem över halv 2 kom jag in genom stalldörren. skulle rida kvart i 2, haha. men jag bytte om, fick en häst, borstade och gjorde iordning och jag hann. fast tror att vi började senare än tänk, men ändå. fick gamle Q. det gick jättebra, i jämförelse med igår iaf. bättre kan jag, det vet jag. kändes skönt att rida honom igen, han gör det man ber honom om :)


ursäkta hela mig. så slipper folk klaga .. behövde en ridbild på Q, han är ju som söt

fixade med valle. tänkte hinna borsta och rida på en timme. men det slutade med att bara borstningen tog typ en timme, hehe. vi for ut efter stigen. min plan var inte att ta hela, men det gjorde vi iaf. kändes skönt att än en dag sitta på kungen. han var snäll och fin, lite tittig ibland. han såg väl nån spök-ren. på galoppsträckan laddade han. men tvingade han att skritta upp för backen. sen när vi travade fick jag kämpa som en galning för att hålla in honom. fyjäklars vad han legade på. så fort jag fick kramp i armen och var tvungen att lätta en miniliten sekund tog han chansen och fattade galopp. gamle tokstålle. han började galoppa ett par gånger, men han kom inte så långt. det var en skön känsla att få bryta av till skritt kan jag lova, haha, min armar var nästan helt döda ;)

fixat klart hos djuren. hunnit träffa lilla myggan, eller meredith heter hon. skitjävla söt, man ville bara smaka på henne. helt galet gullig. sa till ålle att ester har fått konkurens, men jag tror inte hon ville lyssna, hahaha ;)


     random söt valp                                        världens sötaste ester

ska bädda ner mig i sängen nu eftersom jag fryser ihjäl halvt. borde egentligen sova, men är så sugen på att kolla film. så det blir bones. upp imorrn redan klockan sju. suck och stön. jävla stallpass, nästa gång skiter jag i det. nåja, hästarna vill ju ut och så ska jag slänga med kameran också och förhoppningsvis få lite bilder och kanske en medhjälpare så det blir annat än hagbilder. tjingtjongtjines

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide