the lionking

inte alls så jobbigt att kliva upp idag faktiskt. var i stallet strax efter tio.
carre satte sig och hade lite loppis med massa olika hästgrejer.

mockade till pärlorna. kollat lite tävling och försökt fota. fick inte bra bilder, men ridhus suger verkligen. det är nått fel på min kamera och mig. provade med blixt på framhoppningen, haha, och då ser alla helt galna ut.
ryckte sen clussens man. shit vad han hade sparat långt och tjockt alltså. det tog mig nästan en och en halv timme, men det var det värt. nu har jag tjänat ihop till morgondagens startavgift ;) lite öm i fingrarna bara, hehe.
johanna den gnällspiken fick mig att snabbfläta korven. haha, extremt fula flätor, men vafan, det är inte jag som ska rida med det.


slänger väl också in några på min bdb som vanligt.

sen kom lo. hon var som en raket och hann göra iordning båda hästarna på stuberten. vi skrittade iaf ut en liten bit, jag på olle, hon på valle. var lite på hoppbanan och plumsa, lite mysigt :) sen in i ridhuset. fick rida ordentligt på stålis. alla gångarter. kändes så annorlunda när man ridit valle så mkt på senaste, hehe. sen bytte vi häst. kändes riktigt hemma på valles rygg kan jag lova, där kände jag mig trygg :)
tänkte fixa håret på två ponnysar och sånt, men blev övertalad om att göra det imorrn istället. hon trodde jag skulle hinna, så då får jag baske mig göra det också. brummade hem med lotta i lagom skön tid. insåg att jag egentligen inte har letat schabrak. vet vart det finns ett par som jag får låna, men är osäker på färgerna, hehe. blir att stiga upp grymt tidigt imorgon. ska försöka flörta med mamma så hon kan skjutsa mig, annars blir det apostlahästarna. fan också att jag har en vit häst, eller jag tror han är brun just nu, gah.

börjar bli lite sugen inför imorrn. men har en känsla av att Q kommer vara busig och bocka av mig, antingen på framridningen eller på banan. hehe, håller isf en tumme för det första alternativet ;) jaja, ska kanske försöka dra en pluggrunda och sen glotta bones. har sett klart hela säsong ett. irriterad på limewire så gg avsnitten är lagda på hyllan lite smått, hehu. håller också en tumme för att jag hittar en villig fotograf till lcn. tack för mig, hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide