no fear

jag är så glad att jag slaktade min kudde för att få fodralet åtminstone. gud vad gott jag har sovit i natt :)

skolan är hopplös. jag höll på somna säkert tio gånger under median. inte så konstigt kanske då det var film och nersläckt i hela salen. jag tror det var ett hemligt test för att se vilka som kunde hålla sig vakna, haha. och ingen samhälls idag? känns ju kul att man vet om sånt så man inte springer till lektionen i onödan och så alltså. när jag väl tar mig i kragen och går på samhällsen så är det aldrig någon lektion. konstigt. måste ta ett snack med syon snarast känner jag. men hoja, hon är så underlig. hon blev nog tappad på huvudet när hon var liten.

vågade inte chansa på att man fick åka med tomt busskort. så mamma körde ner mig till gällivare samtidigt som vi fyllde på kortet. så nu kan jag åka buss igen, tjoho. uh, bara fem månader och tretton dagar tills jag fyller arton, yay. fan vad jag blir vuxen alltså, i åldersväg förstås. jag kommer nog aldrig mogna, jag kommer alltid fastna med barnasinne, öhö.

lyx med mockat till pållen. borstade ett tag, sen begav vi oss till ridhuset. det snöade och var hiskeligt kallt ute. skrittade fram ordentligt. som jag numera alltid gör. förutom på lektion då. sen red vi runt, runt, runt och runt i ridhuset. lite nickande i vänster varv, men det fick vi bort efter ett tag. längde btw mina läder med tre hål till att börja med. shit alltså, dressyrläder med råge, haha. det funkade inte så bra, så jag kortade upp ett hål iaf. lite läskigt när man är van att ha sina bekväma jockeyläder. men, men det är bara att träna.

fick lector på lektion. jag förstår inte. anneli verkar gilla att se pannkakssmet. jag kan inte rida den hästen alls och det är ingen nyhet. tror jag ridit han typ tre lektioner på raken, eller iaf väldigt tätt och jag tror inte det har gått bra en endaste gång. hahaha. vi övade på lite byten iaf. han tyckte att vi skulle galoppera i vänster galopp i höger varv, så han bytte ibland. men då var det bara att byta till rätt galopp igen, inge avbrott här inte. jag kände mig inte alls speciellt sugen heller, så tjao, det gick som det gick. fast på ett sätt vill jag rida honom mera, så att vi får en gång att gå bra åtminstone. gah, blir så ledsen på mitt slita, slita, dra, sparka. jag vill vara en lugn och mjuk ryttare som kan rida alla sorters kusar. well, dream on eller vad säger man? jag vill liksom byta ridlärare. anneli är ju duktig och så, men det känns som att hon är för snäll. man ser ibland hennes ogillande blick, men så säger hon inget. hellre en som säger åt en att typ sluta sparka, trycka in sporrarna, dra i tyglarna eller nått sånt. spela roll om dom är elaka (till en viss gräns ofc), men då går det ju in och man blir så jävla rädd att det bara är att ändra på det ;) höhö, ålle hon säger bara bra hela tiden även om det inte är bra, haha. ungefär ..



efter att jag fixat klart hos kungen begav jag mig till coop med carina. där bygger dom om för fullt och det är inte mkt man hittar, haha, jag gick nästan vilse. träffade lilla elvin, som hade vuxit en hel del. och himla glad var han. hehe, sött barn.

imorrn har vi hk, ridning. då ska jag bättra mig. det är min plan iaf.
nu har jag fått kramp i fingrarna av all skrivning. criminal minds väntar, sen kanske en rulle. har firrat säsong 1 och 2 av bones, ännu mer kul att kolla. på återskrivande, om ni törs återvända. tdlz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide