next episode

ställde min klocka på halv sex, men snoozade nästan en timme. klev motvilligt upp och skyndade iväg för att möta sara. vi promenerade i kylan till stallet och var först på plats. fixade tre manar, borstade, mockade, släppte ut pärlorna och sånt. hunnit mucka med en kärring också, hatar henne. suck, men jag orkade inte ens förklara mig. känns bara lite surt att jag kommer få skit för nått jag verkligen inte förtjänar, well, that's life antar jag.


alla vi som skulle rida lcn trodde att klassen skulle starta 11. och när vi går in i ridhuset halv så säger david att det börjar kvart i. jävla galning. skrittade fram fem minuter och han sen bara rida fram typ tio min. det räckte verkligen inte. hästen gick inte riktigt fram ordentligt för skänkeln och allt hofs. på volten satt jag fint och red ordentligt, men på banan kändes det som att vi arbetade mot varann. ponnyn drog också lite bus, typ stack och bockade. jävligt snyggt, inte. blev lite okoncenterarad efter det och var inte alls speciellt nöjd över ritten. alla andra red och ploffs, så vann jag. höhö, jävligt oväntat. jag tyckte jag ridit dåligt, men då kan jag inte vart ensam om att ha gjort det. nämen all cred till Q, han har ju vanan inne. tack vare han och en hel del tur fick vi den blå, gula rosetten.
satt som skrivare i klass 4, typ lb och la. jävla avancerat alltså. nästan så att jag inte hann med först och värsta tjorvigt, men jag fick till det i slutet. huhu, tror att jag stannar föralltid på lc, hade aldrig kunnat lära mig någon annan.


söt q-ling efter klassen

blev sen så att rida ut med valle. först tog vi höger, kom ganska långt. nyplogad stig och vi var allra först att gå på den. funderade på vad man skulle göra om det kom en traktor och sånt. sen plötsligt kommer det en. fanns ingenstans att gå förutom tillbaka vars vi kom från. valle blev tokig och gjorde sina språng och taktade. var tvungen att trava och galoppera så han inte skulle hiva av mig. fick han lugn när vi gick åt vänster. red bara till banken och sen vände vi. han blir alltid hyper när man vänder, därför rider jag oftast hela, hehe. han drog sina språng, taktade, kicka bakut, hoppade och var allmänt sär. insåg att det var ganska kallt ute, bara kring -20.

gjort allt till hästarna, men det tog lång tid. för jag var jävligt trött och frusen. knatade hem innan åtta, kallt som fan.
hunnit göra halva stallflocken arg på mig. men vafan, nog måste man väl få säga vad man tycker utan att folk ska bli sura. äh, gamla bitterfittor. dom är ju helt bak och fram.

skins nu, sen bones, sen sova. tjingtjongtjines

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide