i don't freaking care

hej, hej, hemskt mycket hej
nu ska jag tycka synd om mig själv, så nu vet ni, läs inte.
just nu önskar jag att det fanns en sladd som man kunde stoppa in i usb-uttaget i datorn från hjärnan och att alla tankar då skulle skrivas ner. jag är verkligen kass på att uttrycka mig i ord. jag är kass på att uttrycka mig ordentligt över huvudtaget. allt känns så jävla hopplöst just nu. och med allt så menar jag att två tredjedelar är skolan. jag har inte varit en endaste dag i skolan sen innan vi for till högbo. det är nästan en månad sen. jag blir så jävla irriterad när folk börjar prata om min skolgång. jag vet att jag är dålig som inte sköter skolan, jag har sjuk ångest över det och jag är jävligt besviken på mig själv. jag behöver inte bli påmind om hur jävla dålig jag är! inte nog med att mina föräldrar känner sig misslyckade. hur misslyckad tror ni inte jag känner mig då? jag vill inte skolka. jag vill ha bra betyg, jag vill ha en utbildning. men jag orkar inte längre. just nu vet jag vad jag vill hålla på med när jag är klar med skolan. och det är hästar. jag önskar verkligen att jag hade sökt till en hästskola. långt bort från gällivare. där jag hade varit ensam och inte haft något annat att göra än att plugga.
jag gillar verkligen inte mitt liv. det är tur att jag har hästarna för annars hade jag nog blivit sjuk. och då menar jag inte nått i stil med förkyld. jag kanske brås på min mamma .. men hästarna tar ändå upp för mycket av min tid. jag gör allt för .. jag hade gått genom eld. för jag är helt jävla dum i huvudet. ibland tror jag att det är någon annan som sitter och drar i spakarna i mitt huvud, för så fort jag gett ett svar kan jag fundera varför i helvete jag gick med på det. men det sägs ju att man är sin egen lyckas smed .. men jag orkar inte. det hade varit så jävla lätt att bara kasta sig framför ett tåg och slippa reda ut allting som hör livet till. jag läntar tills hästarna far på bete. då kan jag ligga i sängen hela dagen, slippa bry sig, slippa anstränga sig, bara slippa allt. stanna livet för jag vill hoppa av!
jag är i en svacka nu, om ni lyckats missa det.

Kommentarer
Postat av: paulina

Du måste försöka Jessica! Du klarar det och det vet jag! När du vaknar se livet från den ljusa sidan, den vackra sidan.



Jag tror dessutom att du kan hålla på med hästar i frammtiden, du är såpass duktig att du inte behöver någon utbildning. Faktiskt.

2009-06-06 @ 08:48:17
URL: http://yrettt.blogg.se/
Postat av: Jk

tack paulina :)

2009-06-06 @ 22:32:44
URL: http://jjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide