that old black magic

hej, hej, hemskt mycket hej
ska försöka dra en snabb update.
igår var det stallet för hela slanten. hade handikappridning. red jesse på lektion, det var länge sen. men är ganska nöjd, men bara ganska. dressyrade med teddy, han försökte mest komma undan och låssas vara korkad. skrittade ut med valle som var hyperpigg. jag har ganska kort minne, men tror det var ungefär min dag såg ut. somnade redan tio, det är jävligt ovanligt.

uppe med tuppen idag. fast var lite seg, men hade tur att mamma var vaken. var i stallet kring halv nio. släppte ut valle, prisma och mongo. mockade lite boxar. fyllde påsar. borstade prismutt och begav oss ut i skogen. hon är så frän, inte speciellt rädd för något. i skogen traskar hon på som en och annan ångvält. kommer det en sten så får den flytta på sig anser hon ;) sen kan det bli lite tvärnit här och där när damen är hungrig, hehe.


jag bjussar på två gamla bilder ;>

mockade åt olle när han gått ut, och begav mig sen mot småstallen. borstade kingen och gick till ridhuset. det var en pärs. han var livrädd för allt, hårbollarna mest. knasiga häst. så han hoppade runt där som ett psyk. men det gick bra att rida iaf. fast klantiga jag glömde att låna några andra vantar, så ridsåret i fingret hade det inte kul. red nästan en timme, men inte så hårt. hemvägen gick mycket bättre. då var det inte lika mycket islänningar i farten och då kunde han chilla.
velade ett tag om jag skulle rida teddan eller ej. men jossi kom och övertalade mig. det var tur med facit i hand. han var mycket skojigare idag. fick bättre bjudning i traven utan att ha galopperat fram den. i slutet gick det redigt bra. men jag slarvade med min sits och position and so on. red inte så länge idag heller.

cyklade hemåt och förbi coop. såg en massa snyggingar ;)
nu ska jag iaf kolla film, sen sova och upp med tuppen imorrn igen.
har typers fyra att rida imorrn om jag vill. låter hårt, och det gillar vi. ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide