apocalypse not

hej, hej, hemskt mycket hej
skulle ju uppdatera igår, men råkade somna när mamma hängde framför min dator.
onsdag: körde med bilskolan på fm, det gick faktiskt ganska så bra, iaf i början. backade och höll på. stallet senare då. red madame på min lektion för lotta eftersom jag hade arbete när linneas lektion var. det gick lite mittemellan. eller egentligen gick det väl bra, med tanke på resultatet i slutändan. men det är lite jobb med den hästen för att få den på rätt köl tror jag. men sen är det nog inga problem. hehe, det märktes att det var en stor häst man satt på ibland, inte på höjden, men annat.


klockan sju skulle jag ha en lektion. delade ut lite hästar. eller dom önskade, och fick i princip dom som dom ville ha. vi skulle rida ut. hoppade upp i ridhuset för att bege oss. och bara så att alla vet och inte missar, jag red karlsson! vilket betyder sjukt lycklig tjej :) jag gick först med min favvis. han var så duktig och fin hela vägen. pigg och glad. skrittade lite för fort för dom andra ponnysarna, men annars gick han som en klocka längst fram. och hans lilla ponnytrav var så saknad. det är något speciellt med den, hihi. jag red som på små moln hela vägen. kom också på att jag märker skillnad på mig själv. förr när jag red storhäst och sen red karlsson mitt i allt, då hade jag sämre balans och sits. men nu red jag som när jag red storhäst. hehe, kanske för att jag ridit så mycket småponnys på senaste. fast ingen så liten som charlon visserligen. helt sjukt hur plutte han är. när jag stod bredvid honom kände jag mig som ett höghus. men jag fick korta tre hål från dom som varit innan, och hamnade på sista. korta ben liksom. tjalalala, nu kan jag dö, för då dör jag lycklig ;) haha, jag är verkligen inte ridlärartypen. fast det äl väl mest barnen som blir lidande, hehehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide