rubies

hej, hej, hemskt mycket hej
just hemkommen från tha work. fick gå lite tidigare. snokat runt i lite skåp och kollat mig omkring. även sorterat tvätt, satt på en tvättmaskin, hängt upp kläder, satt på en diskmaskin. shit, snacka om att mamma kommer vara stolt över mig. eller så tänker hon nu få mig att börja göra sånt hemma, hehe.

okey, här kommer min summering.
lördag: valle gick 1 meter avd. b. han var klockren nolla såklart. hur kung som helst. olle gick 120, ackumulator. han var också nolla, lilla kungen. tiden var dock inte snabbast, men räckte till en andra placering.
söndag: valle gick 1 meter igen, och nollade förstås. han har allt, kapaciteten och utseendet, och allt annat förstås. det finns nog inte många som honom. olle gick 120 igen. denna gång var det en poänghoppning. man gjorde egen bana och då hoppar man ju de hinder som ger flest poäng. lo kom ihåg sin bana till tredje hindret, sen blev det improvisation ;) men dom nollade iaf, och fick ihop mest poäng och en vinst.
måndag: jag och soffan skulle rida ut grabbarna grus, men det regnade. så det blev ett litet pass i ridhuset. jag red valle och han var hur fin som helst. galoppen kändes riktigt bra. jämfört med förut. det var riktigt nice att rida utan helskodda brallor, kändes friare och då var det lättare att sätta allt på plats, hehe.
tisdag: red jag ut kungen. han var sjukt pigg och jävligt jobbig, hihi. stark och taktig. men han gjorde inge bus. skritt och trav bara. lo frågade om jag ville rida olle nästa dag så jag inte skulle glömma bort honom över sommarn ..
onsdag: for till stallet redan nio. borstade busolle och så for vi ut. han testade vända i början, sen gick det bra. travade snällt och så. sen skulle jag prova galoppera. han fattade glp, men i samma veva viftade han med ett framben och vände runt. hejdå sa jag och flög som en katapult ut i skogen. landade mjukt i mossan ;) försökte hålla kvar tygeln, men den gled ur handen. fan tänkte jag, tittade upp och såg att knasen stod kvar och tittade på mig. så jävla söt. har aldrig trillat av han ute, ingen annan heller hära iaf, så han vart nog lite förvånad. men han var så söt så jag kunde bara skratta åt honom. men jag gissade att han skulle försöka få av mig igen när han lyckats en gång. och jovisst. efter lite travande skulle jag bryta av i en backe. då gör olle samma sak och skickar mig ut i luften igen. men denna gång rätt på stigen, grr. höll i tygeln för glatta livet, och lyckades ha kvar den, även om jag legade på mage i slutändan, hihi. tror olle fattade att jag var lite arg, hann inte ens säga något och han såg ganska skrajsen ut. men sen efter det gjorde han ingenting. förutom att försöka rejsa på sträckan. haha, tjao, jag lär ju definitivt inte glömma honom över sommarn nu, hahahaha. och så var det ju länge sen jag trillade av, tänkte öka min avfallningskvot lite. minns inte ens sist jag trillade av, hum, måste ha förträngt det. men denna gång skyller jag på byxorna utan helskoning, dom passade inte med stålis, hihi. haha, och när jag kom in genom stalldörren sa jag glatt till sussi och bea att jag trillat av två gånger. och dom baH, och lika glad är du för det! hah, jag är nog en av dom få som är lika glad över att ha flygit av, tjohej. fin ordbajsning.
efter det for jag till bilskolan och körde lite bil. har bokat riskettan och risktvåan, det tar sig.
sen tillbaks till stallet igen, packade in massa grejor i tävlingsskåpet och donade på. för pärlorna skulle ju fara på em. en hel sommar utan dom, lite tomt kommer det allt bli. måste försöka fara en vända till piteå trots allt.

på återskrivande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide