the moose

http://www.nsd.se/NYHETER/ARTIKEL.ASPX?ArticleID=4462285
haha, hittade denna länk hos bea. det är ju helt sinnesjukt hur i helvete folk resonerar. vilken debatt det har blivit. gå in och läs den vettja. herregud, kommer störa mig på det där ett bra tag nu.
alltså, när det är älgjakt skjuts det hur många älgar som helst i skogen, dom jävla älgarna är oskyldiga och har bara levt livet där dom hör hemma, i skogen. men så fort det kommer upp om en älg som huserar på ridklubbens område och gör hästar och människor rädda, nej då är det fel att döda den eftersom den inte skadat någon, ännu! det måste ju vara något fel på den eftersom den sökt sig till tätområden. först härjade den på bostadsområdena, bland människor och nu på rkd. och vissa som kommenterat har ju inte älgen på sin gård, på sin bro och störs ju inte av den, så då är det väl klart att dom inte har någon anledning till att se den död. vad arg man blir alltså. men inte för att jag heller vill att dom ska döda den, men det sägs ju att varken den där farmen i vittangi tar emot den och det är farligt och inte går att söva och flytta bort den så .. och håller med, ska ridhuset rivas, ja då ska baske mig ishallen, badhuset och alla fotbollsplaner tas bort. har inte vi rätt till vårat fritidsintresse så ska ingen annan ha det heller. ja, herregud, människor, det är ena riktigt underliga varelser alltså. well, alla tycker ju olika, men nu har jag sagt vad jag tycker ..
 
haha, kanske jag kan skriva en argumentation om det här till min engelskagrej.
för det här var ju verkligen något som fick igång mig ;)

Kommentarer
Postat av: julia & kungblå

håller helt klart med dej om det jk!

ngt måste dom göra eftersom att vi ungdomar kan bli skadade av den, älgar kan lixom sparka! Nä, nån måste ju bli skadad av den innan dom flyttar/skjuter den! Det stör mej nå h*lvetes mkt!

dom som bestämmde detta kan ju ta & "prata" med älgen så får vi se hur länge han lever!



såja, nu har jag fått säga mitt & att dom är störda allihopa =)

2009-03-03 @ 20:15:14
URL: http://juliazedig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide