a real chance

äntligen hemma och slagen tillro, för en stund.

blev bjuden på kycklingrulle igår, gott som bara den. sen var ju planen att leka med barnen i ridhuset, men så blev det inte. fastnade mitt i tjejsnacket med marro och maggi ;) somnade nångång efter två, och jag var herren på täppan, högst upp i våningssängen.



övernattning back in the days ;>


vi skulle vakna tio, men var pigga redan halv nio, men vi beslutade att somna om en stund till. sen tog vi lite längre sovis när klockan ringde. dock ställde ingen om alarmet så vi brassa på ända till halv tolv. eller då klev iaf jag upp.
mockade och spånade till valle. borstade loppan. hann bli skitirriterad på köpet. tycker fan att jag ofta ställer upp och gör saker, slösar min tid, sliter sönder mina fingrar and so on. och vad begär jag, jo en tjuga ibland. och inte ens det får man. nä, usch vad less jag blir på kinkiga, bortskämda ungar. herregud. jaja, red ut med marro och guran mot stan. red till sjöpen och därefter förbi hedstallet och den ensamma stackars hästen med trasig hage där den kan om den vill kliva ur. rallarrosen och sen hem till stallet igen. fyllde påsarna åt tre hästar. då hade emma mockat åt loppis så det slapp jag, skönt. spånade och kvällsfixade hos pärlorna.



vi och tanterna, bild efter ridtur 2006


mitt i allt kom pia gående i stallgången när jag var på g hem och frågade om jag ville rida kurs med tiamo för nina skulle inte komma. haha, blev lite paff, men inte tackar man ju nej till det inte. så jag borstade timpis, och red med på kurs för carola. han var fin som vanligt. jag gjorde ett par dåliga skänkelvikningar efter långsidan, men även en hel del bra blev det. han sparkade i galoppen till en början, huh? minns att jh sa nått om det. wierd, undra varför han börjat med det. nåväl, sen slutade han. fick jättefin balanserad och lugn galopp sen. han var jätteduktig. avbrotten blev ju inte alls fina, men det fanns inte plats för att göra om dom. fick massa kul beröm av carola efteråt, det är så skoj. men sen hade jag ju visserligen en lätt och jävligt schysst häst. men c verkar gilla min ridstil, på nått vänser. får alltid kul beröm när jag ridit för henne, och efter clinicen sa hon också nått helnice :) antingen så luras hon eller så är det sant. men jag själv känner mig oftast som en klängig och flaxig kossa, det är synd att man har så dåligt självförtroende alltså :\

nåja, ska duscha och packa innan jag går och lägger mig. måste ta mig upp ganska tidigt imorrn också för att hinna förbi stallet. ha en trevlig helg, för det tänker jag ha i älskade, fina, tråkiga tärendö ;) tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide