a freak like me

fick sova ut idag, skönt. fast jag vaknade dock första gången vid nio och fick liksom kämpa för att fortsätta sova. klev upp kring halv tolv. hann läsa lite bok, som är kalas efter bara första kapitlet.

cyklade till stallet. soffan hade mockat :) så jag spånade åt han och olle. försökte leta en kamrat som skulle rida ut, men förgäves. fick istället ett erbjudande att rida gulis. bara skritta ut, med joh. och ajax. medans hon och frida tog min cykel på en promenad till marknaden så började jag mocka. först till gulis och sen för att vara lite snäll, till ajax. spånade åt g. borstade vallemannen medans han åt em. sen tog vi in pånnysarna och borstade. kändes läskigt att sitta upp på lille spillevinken. han var laddad. så vi, det vill säga, jonni, ajax, frill, cocco, jag och gulis begav oss mot kremma. fast frida ångrade sig och bytte håll mot heden istället. min ponny var piggelin. försökte jag bromsa började han tölta, men om jag bad han stanna så stannade han snällt. på hemvägen vart båda busiga, men höll sig på mattan ganska bra. gulen är en trevlig ponny måste jag säga. det säger jag visserligen om många, men jag har ett stort hjärta, haha.


gammal bild. typ prick ett år sen, 21 mars -08. hehe, jag vet att jag sitter skitfint ;>


sen blev det att borsta valle lite till. skrittade fram utomhus, runt småstallen. han var vild och tittig, spänd och knasig. när jag stannat utanför ridhuset så hoppade han runt mig. i ridhuset hoppade dom. men valle skötte sig bra. han var fin och rida. dock så tyckte jag att jag glappade, lättade på handen allt för mycket. men kom då också på vad jag gjorde fel och rättade till det på stuberten. hade dock min framåt lutande stil, men försökte ändra den så fort jag kom på mig själv. i slutet hittade jag bra omslut med skänkeln också. när vi skulle galoppera hade dom hoppat klart. då vart valle vild och tyckte att det var hans tur när hindrena ändå stod där. han gjorde lite skutt och busade iväg lite i farten. men det gick ibland. aaaah, i sista galoppen gick han stadigt på tygeln. vettefan vad som hände, men jag blev glad. haha, fast hästen kanske bara drog in sig av sig själv och jag bara höll i tygeln. men vafan, känslan alltså. det där ska vi hitta tillbaks till. hihi, jag suger på valles galopp kan jag lova, det ser ut som jag vet inte vad, hahaha. fick ridhuset för oss själva så kunde trava av lugnt och avslappnat.
snabbade mig att fixa hästen, kvällsmocka, smörja av, sätta bot på olle och det. fast även om klockan inte ens var åtta så kändes det taskigt att låta stallpassarna vänta.

nu ska jag gå och läsa mera bok.
imorrn är det skola, suck och stön, det gillas inte. tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide