it's not where you're from

jag skojar inte när jag säger att det är nått som inte står rätt till. det är kortslutning i min hjärna. eller så har den tagit en lång semester till bahamas eller någonstans.


efter luciashowen. inte fin på nått vis, skulle bara få med den snygga målningen ;>

for till stallet kring fyra. byggde fram hinder. borstade jesse som såg ut som fan. han påminner om en grizzlybjörn ;) fick snabba mig rejält i slutet. red fram, hade sporrar. såklart i galoppen att det gick lite fort. så sjukt, har jag dom inte så får jag inte fram honom, men när jag har det så får jag inte tillbak honom. hahaha. nåmen, kämpade lite mer på att rida han tillbaks. hoppade två små kryss. skulle bara träna lydnad, galoppsprång. körde på sex, sen sju. jag var inte så kung på det, hahaha. jesse drog med sig bommarna i slutet när han snällt skulle pressa in ett till galoppsprång, höhö. han märkte nog inte ens att han tog i bommarna med dom där rejäla benen. gjorde åt båda hållen. sen var dom andra nöjda, så då satte lo upp kryssen till räcken på sjuttio, sjuttiofem kanske. då red jag bättre innan första och emellan till andra. eller det kändes konstigt emellan och jag kände mig efter i båda sprången. men det hade tydligen sett bra ut, så jag skulle vara nöjd över det. så det var jag, höhö. bjässe var alldeles svettig så jag gömde honom under en filt.
mockade till valle och tyckte jag var så snabb, men tydligen var jag inte det. haha, tidsoptimist.


 gammal bild (-06), elin och madonna på hemmatävling. fotad med kompaktisen.

fick lifta hem med lotta och min cykel blev ståendes en dag till i stallet. nåväl, den kan gott och väl stanna där tills den behövs ;) gjorde ärende förbi stan och sen till ålle. var bara tvungen att följa med in och bara kika. var ju alltid i det huset när jag var liten. hängde där jämt och ständigt eftersom syskonen hellman, som var några av våra bästa vänner bodde där. men sen dom flyttade har jag bara sett utsidan. haha, låter dumt. men sån är jag. kände igen mig, men mycket var ändrat. träffade också ålles stora hund, skitasöt. gillar egentligen inte gråhundar, eller är snarare less på dom då faster alltid haft typ tio stycken, höhö. jag hade gärna sett att maria tog med den stora hunden till stallet också, hihi. sen blev det raka spåret hem till mig.

nu ska jag återgå till mitt läsande då det är grymt mycket roligare än att sitta framför dumburkarna. har redan hunnit läsa mer än halva boken. ohja, den är beroendeframkallande alltså. tjenis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide