a million candles burning

och idag är det redan tisdag. känner att det här lovet är alldeles för kort.

igår klev jag upp efter sex nångång. började gå hemifrån kvart i sju ungefär, brukar ta cirkus tjugo minuter härifrån till stallet. men undermedvetet så gick jag i en raskare takt, för jag klev innanför dörrarna nollsjunollnoll. heja, heja! bara jag och alf som var där, vi fodrade och täckade alla hästar. sen blev vi en till när vi skulle sätta ut alla djur. när vi mockade var vi i princip två stycken, så det var tur att kursbarnen mockade till sina ponnyer. mockade till valle och fixade äntligen till mattan som vart på sniskan flera veckor, hehe. skulle egentligen bara jobba till elva, men eftersom det var så lite folk hjälpte jag med att ta in hästarna till lunch och fodra ute.


man blir helt slut i kropp och skalle alltså. blev matad med mat. det var nog tur det. kyckling, mums, älskar kyckling. men det var klubbor, sånadär med ben, och jag är asrädd för såna ;) så jag vågade inte hålla i handen och äta, så det var lite tjorvigt att skära och hålla på, haha. borstade valle och fixade han klar till lo. sen mockade jag i hörnet åt båda, pussade lite på stålis och rengjorde kungens vattenkopp. fyllde lunchpåsarna också innan jag drog. dom andra hade jag hunnit fylla på morgonen.

fick en semla när jag kom hem, mums. sen efter lite chillande så, hör och häpna, bakade jag med min lillasyster och sen kollade vi en film i mitt rum. det blev narnia 2 som jag redan sett. råkade somna i slutet och då var nog klockan knappt nio, hehe. som sagt, man blir ganska trött i kropp och skalle, speciellt det sistnämnda.

vaknat relativt tidigt imorse, men jag kan konsten att fortsätta sova, haha. så innan tolv klev jag upp iaf. måste väl dra en repa till stallet på ett tag. sen ska jag hem och plugga. jag måste göra bort allt nu. för imorrn kan jag inte på kvällen och på torsdag är det tveksamt. sen ids man ju inte dra med massa plugg till byn heller. nåväl, ha en trevlig dag, tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide