a great day

yo niggahs.
8 mile var förstås bra, eminen var förstås snygg. den enda dåliga var att jag började blöda näsblod mitt under filmen. det är så jävla äckligt. det bara forsade, uuh.

for och hämtade ut pengar till mamma. sen följde jag med och handlade på ica. sen skjutsade hon mig vidare till stallet. tänkte inte alls stanna där så länge. lo höll på mocka, så jag gick och fyllde påsarna. hästarna var ute och åt i hagen, så jag plockade in dom när dom var klara. chillade lite hos kungen, han är bara för go. sen fick jag ett kul samtal. så jag flög upp och sprang och satte på mig ridkläder. borstade av super olle. han var smutsig, och jobbig. han ska alltid vara i mina fickor, eller så sätter han sin rumpa i famnen så man ska klia. haha, nåja, man får väl skylla sig själv när man inte sätter fast honom ;)


gick och borstade tiamo. sen var det lektion kvart över sju. red fram litegrann självständigt. sen red vi på volt och litet fyrkantsspår i olika gångarter och sitser. det gick väl sisådär, i slutet av galoppen fick vi känsla och balans iaf. började med att hoppa två smala räcken efter varann, typ 5 språng emellan. hade fin känsla och flyt kändes det som. hade verkligen is i magen och stressade inte på varken i kropp eller hjärna, haha. jag red på 6 språng typ hela tiden, så jag fick ta om en sista gång och öka tempot och ta bort ett glpsprång. haha, kontrollfreak som rider sakta och samlat, höhö. sen en linje, snett igenom, kryss, räcke med skynke. gick kalas. dock red jag sakta och samlat igen. sen blev det svårare. ett räcke just ur svängen på långsidan, sen snett igenom räcke, oxer. och på oxern var det ett sånt där plank. och jag har fobi för sånt. eller iaf för draken, hahaha. men nu är den övervunnen iaf, för timpan sa inte ett smack om den. och så slutade vi med bana av det hela. fick rida på lite så det inte blev lustempo. kom inte så snyggt in på det där jäkla snäva, men helt okey för att inte vara van vid sånt. kom efter på ett räcke och klart så var jag tvungen att säga förlåt åt hästen helt högt. och sista omgången vart han lite busig och drog typ en bock efter det snäva, blev lite vingligt och jag slängde ur mig typ oupps lika högt. hahaha, det måste bort. man kan inte hoppa med massa ljudeffekter heller, jävla pucko ;) jaja, jag är iaf nöjd, med tanke på hur sällan jag hoppar så pass ordentligt, och flera hinder efter varann and so on. hade världens schysstaste häst som verkligen ställde upp. tror oxern iaf legade kring en meter. är inte höjdfixerad, trorja, men när man annars alltid bara hoppar så lågt blir man helt adrenalinad av att få hoppa höjder. det var sjukt jävla kul att få vara med i hoppgruppen alltså! hoppa för lotta är bland det bästa som finns. så jag är jättenöjd i genomsnitt, visst, hade ju en massa fula moment och sånt, vet ju inte ens hur det såg ut. men japp, jag måste säga att jag är nöjd. ojoj, jag önskar verkligen mig massa pengar så jag kan rida en lektion till i veckan och då ska det vara hoppgrupp för lo. det är så jävla lärorikt och så jävla kul. även om jag alltid är nervös just när man suttit upp. men det är nog bara en bra känsla, hihi. puss på timpan som stod ut med mig och fixade det mesta :)
borstade kungen. sen ut till ridhuset. stod på backen medans lo hoppade olle. behövde inte göra så mycket, för dom rev aldrig. höjde lite bara. det såg fint ut. olle är ju lite .. eh, speciell .. men snygg är han iaf. och lotta rider som en gud, det är så kul att se när hon rider. hämtade valle till ridhuset, prommade av olle. sen in med honom och fixa klart för kvällen. sen skyndade vi oss med det sista och klockan hade väl hunnit bli halv elva innan vi larmade och for hemåt.


två gamla bilder ..

febern höll sig kvar hela dagen, även om jag tog ipren innan jag red. för att få luft fick jag sitta med öppen mun, som en jävla fågelholk, hahaha, skitfult antagligen. och mental misshandel av min kropp, den fick bara i sig frulle kring nio, sen en banan, och en macka när jag kom hem. tur att man är ung och klara av sånt. jaja, nu ska jag försöka sova. känns som att jag kommer sova bra inatt. och gör jag det så blir det garra skolan. måste liksom dit nu känner jag, hur lite jag egentligen vill. nåväl, ha ett bra liv, tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide