let the right one in

hej, hej, hemskt mycket hej
idag kändes det jobbigt att kliva upp. och jag var ändå inte ens tidig, typ elva. men det kändes ungefär som att jag sovit 2 timmar eller nå.

mockade åt valle och olle. sen hjälpte bea mig att borsta jesse. han blev ryktad och allt, det är nog inte varje dag. sen begav vi oss ut på äventyr. det småregnade litegrann till och från. jag babblade på en massa som vanligt, så det blev en hel del skritt. jesse skötte sig hela tiden, han är så härlig. sen när vi galopperade satte strumpan fart och vi hann knappt reagera. men vi ville inte vara sämre och spurtade ikapp dom. snacka nöjd lilla jesper såg ut alltså när han fick dundra på litegrann. hihi, sen var bromssträckan lite längre än planerat för både mig och bea, men vafan, ett par meter hit och dit, haha ;) sen tänkte vi gå ner i vattengraven. jesse var ganska skeptisk först, men sen när jag fick ner han så stoppade han ner hela nästan under vattnet och andades ut så det bubblade och lät. haha, så jäkla söt. han stod där nöjt, tog lite gräs, plaskade. men sockan, han var inte lika lättövertalad. försökte leda i han från jesses rygg, men det var lite svårt då min gick framåt och strump bakåt, hihi. nåja, nästan till vattnet kom den lilla spillevinken iaf. tror han hade tyckt det var skoj om han bara fattat att kliva i. det är så skoj nu när sockan är typ som en helt ny häst, är hyperduktig på uteritter nu till och med.


vårat sällskap för dagen


två gamla bilder på jeans af helfin

fyllde lite säckar och donade på innan jag tog in mina pärlor. valle hade tack och lov inte rullat, så han var lättborstad. men såklart tog det längre tid än planerat, typiskt mig, haha. sen red vi också runt stigen. han var überfin i första traven, andra traven, tredje traven, alla travar. samma i galoppen, den kändes awesome. på sträckan skulle han få länga lite. och det gjorde han glatt. och lyssnade när jag skulle sakta av, inga envisa bakutsparkar eller så. hihi, när det kom vattenpölar tänkte jag skona valle för överdrivna stänk, men hann inte bryta av i tid. så valle den knasen stampade ordentligt med alla fötter i pölen så vattnet bara stänkte. öhm, han har lite vattenproblem, tihi. sen när han skyggade för något som han ansåg var läskigt så var det som att vi satt ihop, jag rubbades knappt och ja, det går inte att beskriva. eller jo, det går kanske det. idag var vi som lego. som två pusselbitar som bara passar perfekt med varandra. shit, det kändes helt underbart. skrittade av småstallen och han var lugn och fin. aaah, gosch vad jag älskar den hästen. han är verkligen en på miljonen.


min kärlek

sen hem. har suttit och spelat bubble shooter hur länge som helst. det är farligt beroende framkallande. nu sitter jag och väntar på att min film ska ladda klart. den som jag nämnde igår. det var något vajsing på den förra filen, så det var bara att ladda om en ny. kollade disaster movie istället, så jävla kass alltså. och sen kung fu panda, den var riktigt bra. skadousch ;) haha, nä, på återskrivande, tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide