you touch my talala, my dingdingdong

hej, hej, hemskt mycket hej
tänkte blogga igår, men internet hade hoppat ur så jag ides inte gå och fixa till det mitt i natta. for till stallet kring em, borstade stålis och for och red med lotta och valle. först skrittade vi fram ett bra tag i ridhuset, sen red vi ut efter stigen. började trava redan nedanför hagarna och sen fortsatte det bara. galopp, trav, galopp, trav. nästan inge skritt alls. fullt ös medvetslös. men kall hann man i alla fall inte bli ;) olle var faktiskt ganska duktig. roligt och uppfriskande var det. sen efter det ryktade vi, mockade och gjorde klart allt och drog hem.


idag hade jag hunnit övertala jessica att kliva upp tidigt så vi kunde plugga och så jag inte skulle sova bort hela dagen. och hon gick med på det. så jag vaknade halv tio, slog på tvn och kollade lite piff och puff och några andra disneyprogram som gick. det var tänkt att jh skulle komma kring tio, men hon smsa och var trött så jag lät henne sova längre. fortsatte vara vaken och när hon väl kom så satte vi oss framför datorerna. men något plugg blev det inte. vi kollade på hemsidor efter jobb istället. vi vill liksom sommarjobba i något stall eller med hästar. kommer nog bli klurigt, men vi provar och ser hur långt vi kommer.


skulle till stallet tolv och byta hage på djuren. så vi drog dit. mockade till mitcha, valle och olle. sen fyllde jag höet åt hela gänget. efter det så for vi på dollar och shoppa, sen hämtade vi pizza och for till hedan. vid fem for vi tillbaks till stallet och borstade våra kusar och klädde oss för en längre ritt i snöregnet. red först hem till jh, sen bortåt en bit innan vi vände och red upp till mig. sen vidare ner på sjöpen och runt där och andra vägen hem mot hedstallet och hedeberga. chippens första stadsritt och han skötte sig faktiskt riktigt bra. mitcha är såklart en pärla som alltid :) skrittade hela vägen och till och med jag som borde vara van fick träsmak i rumpen ganska fort. mysigt att skrutta runt på loppis, länge sen sist. väl hemma så skyndade vi oss och firrade klart.

hem till mig och färga jessicas hår som tog en evighet. men jag är ju som känd för att vara långsam, hehe. men vid elva var vi klara med det. for och hämtade min kamera hos hedq. och hem igen. ett evigt körande det har blivit idag. hade egentligen mer planer, men dom hann vi inte med idag i alla fall.
tänkte nu kolla en film om jag hittar någon som verkar spännande. pusshej sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide