beeping clock

hej, hej, hemskt mycket hej
anledningen till att det inte kom någon kvällsuppdatering igår är nog inte så svår att lista ut. hehe, men eftersom jag varit vaken sen halv sju kan jag ju lika passa på att firra den nu. ingen märker nog skillnad ändå ;)

var tvungen att invänta josefin innan jag kunde göra något alls. hämtade henne från skolan och drog sen direkt till stallet. började med att borsta och rida valle. shitman, vilken häst. åh, han var så himmelens fin att det inte ens går att förklara. dom som inte ridit honom vet inte vad dom går miste om, fast kanske bäst det. annars hade alla varit så avundsjuka på mig just nu ;) men ibland tänker jag att han är lite för fin för mig, och ofta lite för lydig för mig. det har hänt många gånger att jag hållt på dratta på näsan bara för att hon lyssnat så jävla bra på röst eller säte typ, hihi. det tog ett litet tag att hitta tillbaka knapparna i början, men dom kom sen eftersom. galoppen gick bättre än det brukar. börjar lära mig lite hur jag ska göra. älskar den hästen mer än allt annat, han kan verkligen göra en på så himla bra humör :)


jag och lehigh valley, 1 maj 2007.


gick in och fyllde maten och mockade alla boxarna. passade på medans det ändå var upptaget i ridhusen. borstade och red ollebus sen. såklart hade han tappat en dojja, men vi red ändå. skulle bara jogga och hade han kännts konstig hade jag gått in. han kändes i alla fall superbus i början. men han gjorde ingenting. han var tokfin i skritten, så lydig alltså. traven var heller inget att klaga på. gjorde inget mer avancerat, kollade start, stopp, sväng, öka, minska, skänkelvikningar och någon bakdelsvändning. vilken kille, han blir bara grymmare och grymmare. söta lilla olleponken :)


jag och super olle, 16 februari 2008.


hade hunnit borsta coffee innan jag red olle. så det var bara att sadla och sätta igång. haha, han har så lustigt uttryck nästan ständigt. han ser så fundersam ut, lite skeptiskt, hehe. svårt att förklara. nåväl, första tanken var att han inte alls var som jag hade trott. såg framför mig en liten mitchahäst i dressyren .. började seriöst garva när jag började trava, haha, vilken jäkla trav alltså. inte bekväm för fem öre, fick nästan ont i ryggen, hehe. men i slutet var den aningens skönare åtminstone. galoppen var då riktigt lattjo måste jag säga :) red inte länge, en liten testkörning. blir spännande att se om jag ska våga mig ut i skogen på den odågan. dressyrsadel + korta läder går inte riktigt ihop. men vafan, jag får se till att hålla kvar tygeln när han skickar mig. observera att jag skrev när, inte om, hahaha.


irish coffee i hagen, 10 januari 2009.


kvällsmockade, pussade godnatt och fyllde några höpåsar innan jag larmade och stack hem.
värmde min mat, slog mig ner i soffan, åt, kollade lite idol, drog filten över mig .. skulle inte sova, bara blunda, men mamma visste väl vad som skulle hända, så hon höll på dra av mig filten titt som tätt. jävlar vad sur jag blev, för jag frös ju som fan. hehe, dogge blev helt upprörd och fattade ingenting och kom och slicka mig i ansiktet istället, sötis ;) sen tvingade carre upp mig i alla fall, så då kröp jag ner i min säng med doggis. that's it, cya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide