one moment

hej, hej, hemskt mycket hej
tänkte skriva lite om gårdagen ..

somnade på kvällen mitt i filmen och hann inte ställa väckarklocka. som tur var vaknade jag halv tio, och som tur var hade linno lovat att sätta ut coffee åt mig :) tänkte snabba iväg till stallet, men fick då höra att lotta skulle vara hemma och kunde ha sina kusar själv. så jag chillaxade litegrann och gick sen kring elva ut till bilen och kylan, -20 grader. får upp passagerardörren, klättrar in, låser upp andra dörren, startar bilen(!!). sen hade förardörren fryst fast, så jag försökte banka upp den från insidan, sen rycka från utsidan. tillslut gick den upp, hallelujah moment. eller så inte, för då gick den inte att stänga längre. jag kan lova att om någon hade sett mig då hade dom nog ringt polisen eller skickat mig till psyket. jag vart lite arg och stod och sparkade och drämde igen dörren gång på gång, hehe. mitt tålamod är inte alltid så bra, jag gillar att avreagera mig med våld ;) hittade felet, men det gick inte att åtgärda. så fick springa och ta mammas bil. och tacka gud för kupévärmare, eller inte gud, men den som kom på det. vilken grej att kliva in i en lagomt varm bil och slippa skrapa rutor.



väl i stallet tog jag på mig en till häst där ägarn var sjuk. började med att mocka till valle, sen schoffe och till maddis. fick sammanlagt spåna fem kärror, och det var inte kul. så jävla kallt om händerna. satte ut olle och viviann(läs vivo). strax innan tre fick då alla mina kusar komma in, för det kan inte ha varit så uppskattat att stå ute i kylan.
borstade och red coffee. körde på barris i ridhuset, så gjorde även linno och fanny. måste ha sett lite kul ut ;) visste inte om den var van barbacka ridare, men tänkte att vi provar väl. den var snäll när jag klättrade upp, så då kändes det bra, hehe. tänkte först bara skritta, eventuellt trava. men det slutade med att jag till och med var tvungen att testa en galopp. ena varvet gick det lättare, dock galopperade vi inte alls mycket eller långt. andra varvet fick jag kämpa, fick ta ett spö och hålla i handen innan han gick med på mina krav. han var supersnäll hela tiden, och det var riktigt lattjo faktiskt. han tvärnita och försökte vända runt nångång när han mötte en häst som kom och skulle åt andra hållet, men det var lätt att avstyra :) red inte så länge när jag hade en tid att passa, men i alla fall 35 minuter. fixade klart honom och började med nästa ..

                      
                                         gammal bild.


borstade och red olle samtidigt som lotta och valle. valle hade fått ont i ryggen och kändes tydligen inte helt fräsch sen. men hon red igång honom och jag skruttade runt på olle. han kändes inte som tidigare dagar. men det gick ändå. sen fick lotta rida honom lite, så prommade jag av vallis. tänkte bara berätta min slutsats, jag suger! damn. nåväl.
när vi var klar med dom gick jag till maddis. klockan var redan sent, så jag gav henne lite vila. var en stund och gav henne lite uppmärksamhet och kärlek så hon inte skulle bli så ledsen i alla fall.


kom hem och skulle kolla en wallander med mamma och jossi. såklart somnade jag, och klockan var ju inte såå mycket heller. men sovde så jävla bra där i soffan, på rygg till och med. jag som aldrig annars har kunnat somna så. snacka om trött. vid tolv vaknade jag och bestämde mig för att gå till sängen och somnade om lika snabbt. hmh, får ta och kolla om den där filmen idag tror jag, hehe. ciao

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide