powerfull card

hej, hej, hemskt mycket hej
igår var det ju fullt ös medvetslös nästan. skolan hela dagen. for på håltimmen hem och sen snabbt till stallet och mockade till grabbarna grus. slog personligt rekord och lyckades mocka båda boxarna på en halvtimme, wow.
red först ollebus i ridhuset, skritt och trav i lägre form. han var massa duktig. mysigt att rida honom igen, det var ganska länge sen sist tror jag.
gamleguran blev nästa man. trimmade lite på dressyrbanan. med sadel till och med. gick inte speciellt bra. går typ en miljon gånger bättre barbacka konstigt nog. men det gick det i alla fall bättre än vad det brukar med full utrustning ;) hon var lite fin emellanåt.
valle fick sig en liten promenad i ridhuset och lector hanns inte med så han fick vila.

idag blev det stallet ganska sent. hann i alla fall mocka och det till pärlorna innan lektion. jag fick sockan igen för att ingen annan vill ha honom. hade soffan som stand in, och det var markarbete, trestuds. hästen chockade med att han värsta speeden i traven till en början. men sen gick hela allt åt pipsvängen. han var trög, trängde som fan, lyssnade inte alls. skulle galoppera på volt, men det gick inte alls. så vi fick gå ut på fyrkanten och sen in på en egen volt. då gick det bra. hoppningen gick väl inte heller nå speciellt. bättre med bjudning, men that's it typ. han hade fan adhd eller alla tänkbara bokstavskombinationer. satte huvudet på sned och gjorde nå grimaser och var allmänt knäpp. nä, hoj, hade inge tålamod över till sockan idag inte.

blev en prommis med lector. fick följa med linno som red elvis. hann bara ut från stallplan så började han knäppa sig. fara runt och slänga rumpan mot bilar. sen började han stegra och stod och balanserade ett tag och viftade med benen. hade ett långt nhgrimskaft så var inte nära att tappa han eller så. men han viftade ena foten över grimskaftet så det hamnade mellan benen på honom när han ställde sig på alla fyra .. gick fram och skulle ta bort det. då stegrar han igen och viftar hoven i ansiktet på mig. just nedanför ögat och sen armen i landningen. aj, typ. fyjävlar alltså vad arg jag blev. han fick smaka på djurplågarjessica alltså. jävlar i min låda, men det gick in. satte hingstnäsa och sen gjorde han inte mer. lite småhopp, men inga större grejer.

longerade valle i ridhuset en stund. han var duktig. lite överhurtig ibland och lyssnade inte på mitt ptrooande utan fortsatte i full fart. men han är så fin, det allra bästa jag har :)
red olle allra sist. lite samma som igår men plus galopp. han var fin, men lite snabb ibland. ville springa på fortare än vad jag ville. puss på lillollen. red till tio, så jag gjorde klart allt i stallet och larmade just halv elva när jag for.



nu ska jag sova, bäst för mig att jag far till skolan imorrn. har bokat möte med syon. håller en tumme att jag inte är blå i ansiktet när jag vaknar. men tror det är lugnt, nu syns det då typ inget, men det känns. godnatt


Kommentarer
Postat av: Julia

Ska du till luleå ihelgen med Lotta?

HOPPPAS :D

2009-10-01 @ 13:01:43
URL: http://stala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide