help me fly

hej, hej, hemskt mycket hej
ett tag sen sist jag orkade uppdatera. tråkig jag är.

helgen har då spenderats i luleå i alla fall. åkte med tåg dit på fredag kring tre. resten av kvällen blev lugn. josefin och jag tog med hundarna på en promenad och passade då på att gå mot ridklubben. väl där slank vi in och jag uppdaterade jossi lite. träffade en stor, fin dobbermann som hette milton och honom fick hundarna busa lite med. eller mest dogge, för loke är så liten ju. tog en visit förbi gäststallet och checkade läget innan vi prommade tillbaka hem. tar kanske tio minuter att gå från anton och heidi till lrk, så det var riktigt nära. kollade tv, och hade mysigt efter det. sov i husvagnen på gården, eller sov och sov. kunde inte sova speciellt mycket.


tidig uppstigning på lördag. knatade iväg och gjorde fonzie fin i håret. hann kolla ld, lc. sjukt sega dom var. rkdarna gjorde i alla fall fina rundor, riktigt duktiga.
sen hemåt, duscha och göra sig iordning. for iväg på "kusinträffen" strax innan fem. kändes konstigt i början, man kände sig lite malplacerad och ivägen. ovanligt att träffa alla kussar(förutom en) och deras respektive på en och samma gång. men insåg att dom flesta har jag ändå träffat ganska nyligt. bara camilla jag inte sett på flera år .. åt god mat och pratade. kollade fotoalbum, lekte lekar, åt och drack massa gott. synd bara att en viss josefin ska lyckas förstöra allt, så typiskt henne. man får ju skämmas att man är släkt med henne ..
blev då en tidig kväll i husvagnen, var så trött att jag somnade när huvudet landade på kudden. och sovit gott har jag också gjort.

lånade bilder från google


once upon a time när vi hade lekar @ home ;)


hopptävlingen började nio, men kände inget sug att stressa upp för det. dessutom ett gäng roligare att kolla dom högre klasserna. så jag snarkade på till nästan tolv och var i stallet lagomt till lbn. johanna och gulan red en jättefin runda där, felfri och jävligt snygg. sen vankades det la och debut för dom. såg klart godkänt ut. ett nedslag på ett oturligt skutt, men sen kom trekomb. och den klarade dom snyggt. och småbarnen hade placeringar tidigare under dagen, kul. sett ett par fina kusar, och ekipage this weekend.
chillade lite innan vi for på donken(!!!) och åt. hamburgarna är väl inte bättre eller sämre än på dom flesta ställen. förutom i usa, där smakade det gr8. men det bästa är ju mcflurryn, helt klart. så jag avnjöt en sådan medans vi raggade runt lite i luleåstad för att fördriva lite tid innan tåget skulle gå. resan hem gick snabbt och jag hade inte fått böter på min bil som tur var. borta bra, men hemma bäst .. eller .. nä, nu skulle jag snarare säga hemma bra, men borta bäst. jag trivs inte i gällivare. seriöst, vad är det för skithåla egentligen? tack och adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide